، سی و دومین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی،

نوری مالكی:  تروریست ها و سلطه گران به دنبال از بین بردن مقاومت هستند

نوری مالكی:  تروریست ها و سلطه گران به دنبال از بین بردن مقاومت هستند كاراموند: نخست وزیر سابق عراق با تاكید بر این سوژه كه تروریست ها و سلطه گران به دنبال از بین بردن مقاومت هستند، اظهار داشت: اسرائیل و هم پیمانانش به جمهوری اسلامی ایران كینه می ورزند. چونكه ایران مانع رسیدن آنها به اهدافشان است.



به گزارش كاراموند به نقل از ایسنا، نوری مالكی نخست وزیر پیشین عراق در افتتاحیه كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی كه در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به اینكه ما باید همواره در كنار هم بایستیم و بر محور وحدت كه دستور خداوند است تاكید داشته باشیم اظهار نمود: ما در جهان امروز دو راه بیشتر نداریم. یكی متوسل شدن به خداوند و مسئله دوم حول محور وحدت چرخیدن. امروز مهمترین مسئله در جهان اسلام فلسطین است و هیچ گاه نباید فلسطین را فراموش نماییم چونكه فلسطین محور وحدت است. اگر فلسطین را فراموش نماییم در این صورت دنیای خودرا كه بر پایه وحدت است را از دست داده ایم.

وی افزود: بعضی از كشورها امروز درصدد عادی سازی روابط با اسرائیل هستند. استعمار غربی تلاش می كند تا مسلمانان را به محاصره خود در بیاورد. بر همین مبنا حالا شاهد مشكلاتی در كشورهای عراق، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان هستیم كه عوامل اصلی این مشكلات تروریسم است.

وی افزود: چیزی كه ما به دنبال آن هستیم مقاومت است. تروریسم به دنبال از بین بردن مقاومت است و برای رسیدن به این هدف در صدد احداث شهرك سازی در مناطقی است كه به تصرف خود درآورده است. اسرائیل و هم پیمانانش به جمهوری اسلامی ایران كینه می ورزند چونكه ایران مانع رسیدن آنها به اهدافشان میگردد.

وحدت با شعار دادن محقق نمی شود

در ادامه این كنفرانس مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاكید بر این سوژه كه در شرایطی دور هم جمع شده ایم كه جهان اسلام با مشكلات بسیار زیادی همچون تفرقه و اختلاف دست و پنجه نرم می كند، اظهار داشت: مسلمانان با تحقیرهای بسیاری مواجهند و یكی از علل اصلی آن عدم بلا شناسی مشكلات است. ما قرآن و پیامبر اسلام را داریم كه می تواند محور وحدت باشد اما متاسفانه از این محورهای وحدت به خوبی استفاده نمی نماییم.

وی افزود: یكی از دلایل مشكلات مسلمانان فاصله گرفتن از دین است. اندیشمندان اسلامی باید چاره اندیشی كنند تا همه به وحدت كه علاج جهان اسلام است برگردند. سخنان رئیس جمهور كشورمان بسیار كارشناسانه بود كه اهل تسنن و تشیع را در كشور به رسمیت شناخت. دین اسلام دین عمل است و ما باید عمل گرا باشیم. با شعار دادن چیزی درست نمی گردد. لازم است كه سران كشورهای اسلامی همچون ایران، تركیه، سوریه و... در كنار هم قرار گیرند تا بزودی شاهد تحقق عملی وحدت باشیم.

90 درصد مسائل دینی بین شیعه و سنی مشترك است

در حاشیه این كنفرانس شیخ عبدالسلام از علمای الاظهر در نشست خبری كه در حاشیه این كنفرانس برگزار گردید با تاكید بر اینكه همه بشریت به وجود پیامبر اكرم (ص) نیاز دارند تا اختلافاتشان حل شود اظهار داشت: پیامبر اسلام مبعوث شد كه مردم را از ظلمات نجات دهد. پیامبر (ص) معتقد می باشد كه زن و مرد با هم برابرند و از این رو جامعه را از تبعیض مقابل زنان نجات داد.پیامبر اسلام (ص) برای تصحیح افكار نادرست و ظالمانه مبعوث شد و رسالت توحید را آورد و نور معرفت را در جامعه گسترش داد. بین شیعه و بیشتر از 90 درصد موضوعات دینی مشترك است. ما باید با توطئه های دشمنان مقابله كرده و از مردم فلسطین حمایت نماییم.




1397/09/03
15:56:08
5.0 / 5
4346
تگهای مطلب: اهدا , برند , زنان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری