به مناسبت هفته كتاب و كتاب خوانی؛

مجموعه نمایشنامه وسط پاییز منتشر گردید

مجموعه نمایشنامه وسط پاییز منتشر گردید به گزارش كاراموند مجموعه نمایشنامه وسط پاییز نوشته سید جواد اشكذری با مقدمه ای از قطب الدین صادقی توسط انتشارات آراد توس به مناسبت هفته كتاب و كتاب خوانی منتشر گردید.



به گزارش کاراموند به نقل از مهر، جواد اشکذری نویسنده و هنرمند تئاتر اهل مشهد با اشاره به اینکه «وسط پاییز» شامل سه نمایشنامه بر مبنای سه حقیقت اجتماعی است، اظهار داشت: سه نمایشنامه «شرم و دغدغه»، «وسط پاییز» و «من یک مادرم، ابراهیم» با سه روایت متفاوت از جامعه در سه سال مختلف در دهه ۹۰ نوشته ام که در این کتاب انتشار یافته است.
وی اضافه کرد: این ۳ نمایشنامه، هر یک رویکرد متفاوتی از رویارویی زن با زندگی و پدیده های اجتماعی دارد که به شکلی منجر به مرگ می شود. سه مادر در سه موقعیت متفاوت و در نبود پسرشان، گرفتار احساس هایی نظیر «ترس و تردید»، «عشق» و «انتظار» می شوند که هر یک بعنوان تم نمایش، جذابیت هایی برایم داشته است. نمایشنامه «شرم و دغدغه» در سال ۹۳ نوشتم که در سال ۹۴ در جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر در میان ۴ نامزد برتر نهایی قرار گرفت و هم جوایزی از جشنواره های مختلف گرفته و در خیلی از شهرهای کشور هم روی صحنه رفت.
اشکذری در انتها اظهار داشت: نمایشنامه های «وسط پاییز» بر مبنای رسم و رسوم قبیله ای و «من یک مادرم، ابراهیم» بر مبنای زندگی مادر شهید هادی در سالهای ۹۷ و ۹۸ نوشتم و از جدید ترین آثارم در این حوزه به شمار می آید.


منبع:

1399/08/26
14:30:23
5.0 / 5
1393
تگهای مطلب: جشن , جشنواره , زندگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری