چالش نسل جدید مجریان چیست؟ مطالبه گری داریم

چالش نسل جدید مجریان چیست؟ مطالبه گری داریم کاراموند: گوینده ورزشی رادیو گفت و گو با اشاره به فضای کار در موقعیت فعلی بیان کرد که مهم ترین چالش نسل جدید مجریان، دستیافتن به سواد واقعی رسانه ای و توانایی ایجاد و حفظ مخاطب وفادار است.


به گزارش کاراموند به نقل از مهر، حسین شریفی از گویندگان رادیو است که سال ها در رادیو ورزش به اجرای برنامه های تخصصی و تحلیلی پرداخته و مدت هاست که در رادیو گفتگو نیز بعنوان یکی از مجریان چالشی برنامه های سیاسی و اجتماعی حضور دارد. حسین شریفی در ابتدا درباره ی تفاوت اجرا در ۲ حوزه ورزشی و اجتماعی در برنامه های رادیویی به خبرنگار مهر بیان نمود: در هر ۲ فضا، اصل کار حل مسئله است اما تفاوت بزرگ در هدف غائی است. در ورزش، هدف اصلی لذت، تفریح و سلامت مردم است. حتی اقتصاد ورزش هم باید در خدمت این هدف باشد. من خودم مدتی آن قدر درگیر تحلیل و نقد بودم که یادم رفته بود فلسفه وجودی ورزش، شادی مردم است. این را خسرو ابراهیم که یکی از چهره های برتر علمی ورزش کشور است در یک برنامه ورزشی به من یادآوری کرد و واقعا حرف درستی بود. این مجری رادیو درباره ی نقد در برنامه های ورزشی عنوان کرد: نقد در برنامه های ورزشی آسان تر است چون میتوان با عدد و آمار سخن گفت، در جهان توسعه یافته، ورزش با ریاضیات تعریف می شود. وقتی نقد شما بر پایه آمار و احتمال باشد، کسی نمی تواند از شما ایراد بگیرد. اما در سیاست این طور نیست. گاهی امکان دارد سخنی بر خلاف سیاست کلان کشور باشد، حتی اگر نیت روشنگری باشد. وی افزود: نقد و صراحت در بیان موضوعات باید به شکلی باشد که به نتایجی مطلوب و سازنده منجر شود. بعنوان نمونه، در برنامه «روی موج گفت وگو» که اجرای دوشنبه های آنرا از ساعت ۱۴: ۳۰ در رادیو گفتگو برعهده دارم، به موضوعات متنوعی پرداخته می شود. یکی از بخش های جذاب این برنامه، گفتگوهای چالشی و مناظره های در رابطه با مسایل اقتصادی و مطالبات مردمی با حضور مسؤلان است. در این بخش، تلاش می کنم با طرح مسایل واقعی و بیان دغدغه های جامعه، مسؤلان را در قالب وظایف خود به چالش بکشم و در صورت وجود قصور، آنرا مورد نقد قرار دهم. هدف از این رویکرد، پیشرفت سطح پاسخگویی و شفافیت میان مردم و مدیران است. شریفی با اشاره به ماهیت گفتگوها در رادیو گفتگو اشاره کرد: این گفتگوها مبتنی بر مطالبه گری و گفتمان سازی است. این رسانه تلاش می کند با طرح مسایل اساسی و دغدغه های عمومی جامعه، زمینه تبادل دیدگاه ها را میان مردم، کارشناسان و مسؤلان فراهم سازد. هدف اصلی این رویکرد، تقویت فرهنگ گفتگو، پیشرفت سطح آگاهی عمومی و ایجاد بستر تعامل سازنده میان جامعه و مدیران است. من هم در این راستا، همیشه کوشیده ام ضمن رعایت اصول حرفه ای و معیارهای رسانه ای، حقیقت را بیان کرده و در رویارویی با موضوعات مختلف، دیدگاه های مخالف خودرا با نگاهی تحلیلی و منطقی به چالش بکشم تا یا خود به اقناع برسم یا مخاطب را به درک روشن تری از موضوع هدایت کنم. مجری کارشناس برنامه «روی موج گفت وگو» در ادامه با اشاره به «نسل خودآموخته» مجریان عنوان کرد: زمان ما اینترنت محدود بود و فضای مجازی گسترده ای وجود نداشت که بتوان هر مهارتی را به شکل آنلاین آموخت. از طرفی، آن نسل اهل مطالعه عمیق تر بود. امروز حجم اطلاعات افزایش پیدا کرده اما تمرکز کمتر شده است؛ همه چیز در حد یک توییت خوانده می شود. رسانه های رسمی نیز جایگاه پیشین خودرا از دست داده اند و رقابت برای جذب مخاطب دشوارتر شده است. مهم ترین چالش نسل جدید مجریان، دستیافتن به سواد واقعی رسانه ای و توانایی ایجاد و حفظ مخاطب وفادار است. شریفی در انتها درباره ی جذابیت رسانه اظهار داشت: رسانه جان من است و پس از ۲۴ سال، حتی لحظه ای نمی توانم دوری از آنرا تصور کنم.
به اجمال، وقتی نقد شما بر پایه آمار و احتمال باشد، کسی نمی تواند از شما ایراد بگیرد. شریفی با اشاره به ماهیت گفتگوها در رادیو گفتگو اشاره کرد: این گفتگوها مبتنی بر مطالبه گری و گفتمان سازی است.
1404/07/27
11:53:50
5.0 / 5
10
تگهای مطلب: اینترنت , تخصص , تفریح , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان کاراموند در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری

با کاراموند، خاص باشید ، تجمل را تجربه کنید. کاراموند: برای خاص پسندان