ممنوعیت پیامک های تبلیغاتی قدمی به طرف حفظ حریم خصوصی کاربران

ممنوعیت پیامک های تبلیغاتی قدمی به طرف حفظ حریم خصوصی کاربران کاراموند: طبق اعلام مسئولان، ارسال کنندگان پیامک های اطلاع رسانی از سرشماره های خدماتی ملزم شدند عبارت ˮلغو 11ˮ را در آخر پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد 11 به سرشماره ای که از آن پیامک دریافت کرده اند، ادامه دریافت پیامک را لغو و برای عضویت مجدد و دریافت پیامک های اطلاع رسانی خدماتی، عدد 12 را به همان سرشماره ارسال نمایند.



به گزارش کاراموند به نقل از ایسنا، افزایش پیامک تبلیغاتی و گلایه از دریافت وقت و بی وقت این پیامک ها سبب شد تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه ای به نام ۱۹۵ برای مسدود کردن این پیامک ها راه اندازی کند؛ با گذر زمان ارسال این پیامک ها کم شد اما بازهم تعدادی کاربران از دریافت آن ناراضی هستند.

در نهایت برای حل این موضوع، اپراتورهای همراه ملزم شدند تا در صورت ارسال پیامک بدون درخواست و رضایت مشترک، بلا فاصله با متخلفان برخورد کرده و برای توقف ارسال پیامک، سرشماره مورد نظر را به رگولاتوری اعلام کنند.

همچنین ارسال کنندگان پیامک های اطلاع رسانی از سرشماره های خدماتی ملزم شدند که عبارت "لغو ۱۱" را در آخر پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشماره ای که از آن پیامک دریافت کرده اند، ادامه دریافت پیامک را لغو و برای عضویت مجدد و دریافت پیامک های اطلاع رسانی خدماتی، عدد ۱۲ را به همان سرشماره ارسال نمایند.

مهدی قلیچ خانی-معاون طرح ریزی و پایش عملکرد اداره کل صیانت از حقوق مصرف کننده- درباره ی راهکارهای فعال سازی و غیرفعال سازی دریافت پیامک های تبلیغاتی گفته است قبل از این بمنظور رعایت حقوق مصرفکنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و ساماندهی دریافت و عدم دریافت پیامک های انبوه تبلیغاتی از تمام سرشماره ها، سامانه کد دستوری #۸۰۰* به راه افتاده است و با این امکان، مشترکان می توانند نسبت به فعال سازی یا غیرفعال سازی دریافت پیامک های تبلیغاتی برای هر اپراتور اقدام نمایند.

به گفته وی مشترکان می توانند برای عضویت مجدد و دریافت پیامک های اطلاع رسانی خدماتی (پیامک هایی که بعد از عضویت مشترک در باشگاه مشتریان یک شرکت یا فروشگاه برایش ارسال می شود)، عدد ۱۲ را به همان سرشماره ارسال نمایند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم باتوجه به نارضایتی کاربران تاکید کرد پیامک و تماسهای تبلیغاتی را بصورت ویژه پیگیری می کند و در امتداد این مساله حمید فتاحی- رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برخورد با تماسهای تبلیغاتی صوتی و ارسال کنندگان پیامک های مزاحم تبلیغاتی آگاهی داد.

به گفته فتاحی برمبنای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی دارندگان پروانه ارائه خدمات موبایل موظف شده اند سامانه تشخیص تماسهای صوتی تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را مطابق با ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی کنند و مانع از راهیابی اینگونه تماس ها در شبکه خود شوند. علاوه بر این، اپراتورها وظیفه دارند سامانه کشف تخلف پیامکی خودرا راه اندازی و سیمکارت های متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند.

مشترکانی که بدون رضایت خود پیامک انبوه دریافت می کنند، می توانند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به آدرس https: //۱۹۵.cra.ir و یا تماس با شماره ۱۹۵ شکایت های خودرا برای دریافت پیامک های تبلیغاتی مزاحم ثبت کنند.



1404/03/17
11:03:12
5.0 / 5
16
تگهای مطلب: خدمات , شركت , طلا , فروشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان کاراموند در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری

با کاراموند، خاص باشید ، تجمل را تجربه کنید. کاراموند: برای خاص پسندان