تورم آمریکا رکورد ۱۳ ماهه را شکست

تورم آمریکا رکورد ۱۳ ماهه را شکست به گزارش کاراموند، تورم ناشی از فشار هزینه در ایالات متحده به بالاترین میزان خود در ۱۳ ماه گذشته رسید.


به گزارش کاراموند به نقل از ایسنا، اس اند پی گلوبال، عرضه دهنده داده های جهانی اعلام نمود که تورم هزینه در ایالات متحده در ماه مه افزوده شد و به بالاترین سطح خود در ۱۳ ماه گذشته رسید.
در این بیانیه هزینه های بالاتر بخصوص برای آلومینیوم و مس و به صورت کلی فلزات، همینطور افزایش هزینه های سوخت و افزایش قیمت های حمل و نقل گزارش شده است. با افزایش شدید هزینه های نهاده، شرکت ها هم افزایش قیمت فروش را ثبت کردند.
به نقل از بیزنس، شاخص مدیران خرید تولید ایالات متحده (PMI) در ماه مه به ۵۱.۳ رسید و از رقم ۵۰.۰ ثبت شده در ماه آوریل ۱.۳ واحد افزایش پیدا کرد. این شاخص که سطح فعالیت مدیران خرید در قسمت تولید را اندازه گیری می کند، بر مبنای انتظارات بازار به عدد ۵۰.۹ رسید. مقدار بالای ۵۰ نشان دهنده گسترش و زیر ۵۰ نشان دهنده کاهش است.
این رقم برای چهارمین بار در پنج ماه گذشته حاکی از بهبود اندک در سلامت بخش تولید بود.
اندرو هارکر، مدیر اقتصاد در این موسسه اظهار داشت: باآنکه این رقم کم است، اما گسترش کارهای جدید، نویدبخش خوبی برای تولید در ماههای آینده است. در واقع، تولیدکنندگان اعتماد به آینده را عاملی برای افزایش اشتغال، فعالیت خرید و موجودی کالاهای نهایی ذکر کردند.
او اضافه کرد: باآنکه قیمت های تولید در ماه مه با سرعت کمتری افزایش یافتند، اما بعید به نظر می آید که اگر بار هزینه ها در ماههای آینده بیشتر شود، این روند پایدار باشد.




منبع:

1403/03/15
12:54:20
5.0 / 5
220
تگهای مطلب: شركت , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری