در نشست رسانه ای مطرح شد؛

میدون ۲۷ هزار شغل ایجاد کرد

میدون ۲۷ هزار شغل ایجاد کرد به گزارش کاراموند، عوامل برنامه میدون در اولین جلسه خبری فصل چهارم برنامه نکاتی را مطرح نمودند.


به گزارش کاراموند به نقل از مهر، نشست خبری فصل چهارم برنامه «میدون» که از شبکه سه سیما روی آنتن می رود با حضور عوامل و داوران برنامه امروز سه شنبه ۲۱ شهریور در محل لوکیشن این برنامه برگزار گردید. جواد حشمتی کارگردان برنامه در این جلسه در رابطه با تخصصی شدن فصل جدید اظهار داشت: «میدون» از ابتدا برنامه تخصصی نبوده است بلکه از همان ابتدا تلاش بر این بوده که یک برنامه اقتصادی سرگرمی محور باشد. «میدون» صرفاً تخصصی نیست وی ضمن اشاره به حضور بهمن هاشمی بعنوان مجری خاطرنشان کرد: در فصل چهارم با اجرای بهمن هاشمی به این سمت گام برداشتیم که مخاطب بیشتری جذب نماییم، چند سالی هم تلویزیون از حضور هاشمی بی بهره بود و خوشحالیم هم اکنون در کنار ماست. این برنامه هیچ وقت صرفاً تخصصی نبوده و حتی نمایش های طنزی داشته است که در مقطعی به ما انتقاد می شد چرا این نمایش ها در برنامه پخش می شود. مصطفی خلیل زاده تهیه کننده «میدون» هم در رابطه با فضای این برنامه خاطرنشان کرد: در این فصل سوژه های عام تری هم داریم و صرفاً موضوعات دانش بنیان و تخصصی نیست. ایشان در ادامه در رابطه با تعداد متقاضیان این فصل اظهار داشت: حدود هشت هزار نفر ثبت نام کرده بودند که تعدادی غربال شده و با مصاحبه تلفنی برخی کنار رفتند. هرچند هنوز هم اگر کسی فکر می کند سوژه یا کسب و کار جذابی دارد می تواند ثبت نام کند. ما سوژه ای را انتخاب می نماییم که هم جذابیت هنری و هم قابلیت توجیه اقتصادی داشته باشد. پاسخ به یک شائبه در ادامه خلیل زاده در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با شائبه ای که گاهی در پشت صحنه برنامه های استارتاپی و کارآفرینی نسبت به پرداخت مالی از سوی شرکت کننده ها مطرح می شود، اظهار داشت: تعداد افرادی که در برنامه ثبت نام کرده اند و بقیه موارد همه عینا مشخص است و احتیاج به هیچ مراوده مالی نیست. دوستانی که در گذشته به برنامه آمده اند، می توانند از این فرآیند بگویند. وی افزود: گاهی برخی در برنامه شرکت می کنند و شاید در نهایت پذیرفته نشوند ازاین رو مباحثی را مطرح کنند. ما در نهایت ۱۴۰ نفر را می پذیریم که اینها باید یا بیزنس خاصی داشته باشد که قابلیت معرفی برای مخاطب عمومی را داشته باشد یا محصول خاصی را عرضه کنند. نکاتی که نسبت به انتخاب این متقاضیان وجود دارد تخصصی است. مینا مهرنوش داور برنامه هم خاطرنشان کرد: با یک حساب سرانگشتی میتوان دریافت که هزینه ها برای ساخت چنین برنامه ای میلیاردی است درحالی که کسب و کارهایی که اینجا حضور دارند کسب و کار خرد هستند و با منطق جور در نمی آید که هزینه ای از آنها گرفته شود درحالی که خود برنامه هزینه های بالایی دارد. اتفاقا چالش ما با خود سازمان صداوسیما اینست که این کسب و کارها در برنامه مطرح می شوند اما در قسمت بازرگانی سازمان پولی پرداخت نمی کنند. وی ضمن اشاره به تعداد بالای افراد متقاضی خاطرنشان کرد: خود ما خیلی ناراحت هستیم که از این میزان بالای شرکت کننده، بسیاری نمی توانند در برنامه حضور داشته باشند. از طرفی می خواهیم شرکت کنندگان کارآفرین هایی باشند که کسب و کارها و قشرهای متنوع را در بربگیرند مثلاً افرادی که ناشنوا هستند و یا موردهایی که امیدبخش هستند در برنامه حضور یابند. برنامه ای که در یک سال ۲۷ هزار شغل بوجود آورده است علیرضا یونچی دیگر داور «میدون» هم ضمن اشاره به فرصتی که برنامه برای کارآفرینی بوجود آورده است، اظهار داشت: این برنامه تنها پارسال ۲۷ هزار شغل بوجود آورده است. در قسمت دیگر نشست بهمن هاشمی در رابطه با حضور در این فصل از برنامه اظهار داشت: خوشحالم که در این برنامه هستم؛ برنامه ای که کسانی که پول ندارند تا خویش را پرزنت کنند در آن حضور پیدا می کنند. خودم عاشق کار و تولید هستم و معتقدم این برنامه هم باید حمایت شود چون نیاز امروز ما پشتیبانی از تولید است. حسین سیرانی دیگر داور این مسابقه در رابطه با اهمیت فضای کارآفرینی اظهار داشت: اگر از جوانان امروز بپرسید الگوی شما در ورزش یا رشته های دیگر چیست می توانند افرادی را مثال بزنند و اسم بگویند اما در حوزه کارآفرینی این الگو را نداریم در صورتی که در جهان برندهای مهم را الگوسازی می کنند. در ادامه هاشمی در پاسخ به سوالی دیگر در رابطه با تجربه اجرا در این برنامه اظهار نمود: این برنامه خیلی وقت می برد. ضبط هر برنامه یک قسمته چند ساعت طول می کشد و همه داوران خیلی وقت می گذارند شاید بنابراین اصلا هنرپیشه نشدم چون برایم زمان بر بوده است (می خندد). تصویربرداری این برنامه هم در ۵۰ دقیقه ای که روی آنتن می رود سه یا چهار ساعت طول می کشد. من در سی سال اجرا برنامه ضبط شده ای را که اینقدر زمان ببرد، نداشته ام بخصوص چون اغلب برنامه های من زنده بوده است تاکنون برنامه های خودم را ندیده ام. یک دعوت ویژه از زنان برای حضور در «میدون» مهرنوش در ادامه در رابطه با یک نکته جالب در این مسابقه بیان نمود: از نکات جذاب «میدون» اینست که از قومیت های مختلف به برنامه آمدند و مطرح شدند. خانمی به «میدون» آمده بود که در بیابان ها از شتر محصولاتی را تولید کرده بود و درآمد بسیار بالایی داشت. خیلی ها پس از آن برنامه از من می پرسیدند اینها واقعی است یا خیر؟ «میدون» به این افراد قابی داده است که دیده شوند و جالب است که کسب و کار این افراد برای خود اهالی آن استان یا شهر عجیب است. حشمتی در ادامه در رابطه با یکی از اهداف برنامه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما تهران زدایی است و تلاشمان اینست که شهر های مختلف در این برنامه نماینده داشته باشند و دیده شوند. مهرنوش در انتها اظهار داشت: مهم ترین نکته ای که خانم ها سمت کسب و کار نمی روند ترس از شکست است در حالیکه راه کسب و کار پرپیچ و خم است و من خواهشمندم در «میدون» یک دعوت ویژه از زنان اتفاق بیفتد.

1402/06/22
08:15:37
5.0 / 5
309
تگهای مطلب: اهدا , برند , تخصص , تهیه كننده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری