دبیر شورای فرهنگ عمومی مطرح كرد :

چهار راه ولیعصر و هفت تیر لباس مردم را تعیین می کنند

چهار راه ولیعصر و هفت تیر لباس مردم را تعیین می کنند به گزارش کاراموند سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن حضور در نمایشگاه «ایران ویژند» از اهداف و ظرفیت های برگزای این نمایشگاه برای تقویت صنعت و فرهنگِ پوشاکِ ایرانی - اسلامی گفت.


به گزارش ایسنا، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور خود در نمایشگاه بین المللی تهران در بخش غیررقابتی مد و لباسِ «ایران ویژند» از اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: «ایران ویژند» زنجیره تأمین مد لباس ایرانی اسلامی است به اضافه اتصال بین تولیدکنندگان و طراحان و توزیع کنندگان تهران و گنجینه هزار رنگ استانهای ایران. این دو هدف اصلی را دارد در عین حال، هدایت گری تولیدکنندگان و حتی انجمن های مد و لباس استانی، به سمت موضوعاتِ روز، صادرات، مدیریت بازار و نفوذ در تجارت بازار انجام می شود.
او افزود: شناسایی ظرفیت این صد شرکت کننده، رابط بین شرکت کنندگان و توافق با کارخانه های نساجی و صادرکنندگان بزرگ است. در واقع «ایران ویژند» بستری ست که می خواهد آثار و مأموریت های جشنواره مد و لباس فجر را به بازار، مردم و جامعه برساند.
سیدمجید امامی اظهار داشت: اگر طراحان و تولیدکنندگان نوآور مد و لباس ایرانی - اسلامی، شاخصهای فرهنگی را رعایت نمایند اما نتواند به بازار برسد، ما تنها ویترین داریم؛درصورتی که چیزی که لباس مردم را تعیین می کند، چهارراه ولیعصر و میدان هفتم تیر است. از این جا بود که مانتوی جلو باز در ایران رسمی و شایع شد. مواجهه با این امر نامطلوب به لحاظ فرهنگی ممکن نیست مگر اینکه تولیدکنندگانِ ایرانی - اسلامی بتوانند به بازار برگردند و بتوانند با حمایت های ویژه و همینطور با نوآوری و اتصال به یکدیگر، سهم بازارشان را بالا برند. اگر بتوانیم فروش را افزایش دهیم و هزینه تولید را کم نماییم، دیگر نیاز نیست نگران فروشگاه و یا نگران نمایشگاه های مجانی و یا مالیات باشیم. تولیدکننده اعتقاد دارد مالیات حداقلی هزینه اش است.
همینطور امامی به مهم ترین هدف کارگروه اشاره نمود و اظهار داشت: البته ما وظیفه داریم حجاب را بعنوان کالای فرهنگی مطرح نماییم و وزارت ارشاد موافق این مورد است و تمام تلاش مان را می کنیم؛ لکن مهم ترین کار این است که به صورت زیرساختی، طرح های ایرانی - اسلامی را نفوذپذیر و مقتدرانه وارد بازار نماییم و این هدف کارگروه است.
همینطور از نمایشگاه ایران ویژند، چندی از مقامات دولتی شامل محمد مهدی برادران(معاون صنایع عمومی وزارت صمت)، علی بهادری جهرمی(سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت و دبیر هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران)، اسماعیل شفاعی(مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور)، و هم عاطفه خادمی(مشاور اجتماعی و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، بازدید کردند.
این نمایشگاه عمومی، تا ۵ مردادماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللیِ تهران برپاست.




منبع:

1401/05/05
09:06:09
5.0 / 5
429
تگهای مطلب: اهدا , برند , جشن , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری