مدیركل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث خبر داد

راه اندازی ۴۹ میز تخصصی گردشگری

راه اندازی ۴۹ میز تخصصی گردشگری از گیلان مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، با اشاره به اینکه ۴۹ مبحث گردشگری را در چارچوب ۴۹ میز تخصصی در زیرمجموعه ۱۳ کمیته ملی تعریف کردیم، اضافه کرد: ساختار این میزهای تخصصی و کمیته های ملی را در دو استان کشور برنامه ریزی کردیم.


سید مصطفی فاطمی در حاشیه رویداد کار - آیین کج چینی در لنگرود در گفت وگو با ایسنا، از طریق اندازی کمیته های ملی گردشگری و میزهای تخصصی در شهرهای گردشگرپذیر کشور آگاهی داد و اظهار نمود: پتانسیل و قابلیت انواع گردشگری در ایران احصا و شناسایی شده است.
وی با اعلان اینکه ۴۹ مبحث گردشگری را در چارچوب ۴۹ میز تخصصی در زیرمجموعه ۱۳ کمیته ملی تعریف کردیم، اضافه کرد: ساختار این میزهای تخصصی و کمیته های ملی را در دو استان کشور برنامه ریزی کردیم و یزد و گلستان که دارای دو اقلیم متفاوت هستند به عنوان پایلوت انتخاب شدند.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از طریق اندازی ۹ میز از مجموع ۴۹ میز آگاهی داد و اشاره کرد: مابقی میزها هم درحال راه اندازی است.
فاطمی، با اشاره به تشکیل کارگروه های گردشگری موضوعی در زمینه های خانواده، کودکان، معلولان و سالمندان، زوجین و...، عنوان کرد: درحال برنامه ریزی برای کمک به خانواده ها برای سفر هستیم که در چارچوب مشوق های سفر همچون تخفیف ورودی اماکن و اسکان دنبال می شود.
وی با اعلان اینکه افزایش حجم سفرها پس از کرونا پیش بینی شده بود، اشاره کرد: شاهد افزایش سفر به شهرهای مختلف هستیم و در تعطیلات اخیر ۶۰ درصد رشد توریست داشتیم که پس از دو سال و نیم خانه ماندن کرونائی، طبیعی است بنابراین ستاد ساماندهی سفرهای داخلی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد و کوشیدیم کمترین صدمه را از این حجم بالای توریست متحمل شویم، چونکه با کمبود امکانات اسکان در بعضی از شهرها مواجه هستیم و بنابراین ظرفیت آموزش و پرورش و خوابگاه های دانشجویی را پای کار آوردیم.
مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، از مسدود شدن ورودی بعضی از شهرهای گردشگری به سبب حجم بالای مسافر و معرفی شهرهای مکمل سفر آگاهی داد و افزود: هم اکنون وضعیت گردشگری متعادل است، اما در روزهای تعطیلات با مشکلاتی مواجه می شویم.
وی با اعلان اینکه سوق دادن مسافران به شهرهای مکمل سفر با قابلیت های مشابه جواب داد، اظهار داشت: درحال ارزیابی ۳۰ شهر به عنوان مکمل سفر هستیم تا منافع گردشگری به این شهرها هم برسد.
فاطمی، گردشگری خانواده محور را یکی از راهبردهای توسعه گردشگری داخلی دانست و بیان کرد: گردشگری پایدار هم در دو حوزه محیط زیست و جامعه محلی در دستور کار است. همینطور به دنبال توزیع زمانی و مکانی شهرهای گردشگری و معرفی شهرهای جدید گردشگری همچون در گیلان هستیم تا این شهرها را تبدیل به جاذبه نوظهور گردشگری نماییم.
وی از حضور تسهیلگران در جوامع محلی جهت توسعه گردشگری آگاهی داد و اشاره کرد: شاهد افزایش دو برابری اعتبارات در زمینه گردشگری داخلی هستیم و بنابراین توریستهای خارجی هم می توانند از این ظرفیت بهره ببرند.
مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، استان گیلان و شهر لنگرود را از دیرباز مورد توجه صنعت نوغانداری دانست و بیان کرد: نوغانداری باید به عنوان فرهنگ بومی معرفی شود بنابراین با مساعدت مقامات استانی و شهرستانی آماده ثبت جشنواره نوغانداری لنگرود در تقویم ملی جشنواره های گردشگری هستیم.
فاطمی، با اشاره به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص رفع معضل زباله در شمال کشور، اشاره کرد: ساختمان تاریخی مرکز نوغانداری شلمان می تواند به مرکز گردشگری با رویکرد نوغان و یا موزه نوغان تبدیل گردد، چونکه نمونه این بناها در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که با مشارکت بخش خصوصی به مرکز گردشگری تبدیل گشته است.
وی با اعلان اینکه لنگرود می تواند به پایتخت نوغانداری کشور تبدیل گردد و توریست تخصصی جذب نماید، متذکر شد: نوغان و ابریشم باید به برند لنگرود و شلمان تبدیل گردد و بنابراین به دنبال ثبت ملی نوغانداری هستیم که زمینه ساز توسعه گردشگری و بوم گردی و صنایع دستی با تم نوغان و ابریشم است.



1401/03/27
18:30:14
5.0 / 5
585
تگهای مطلب: برند , تاریخی , تخصص , جشن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری