تولید برنامه برای سرویس های آنلاین؛

سرمایه گذاری رکوردشکن وال استریت در فیلم های مستقل کن

سرمایه گذاری رکوردشکن وال استریت در فیلم های مستقل کن سرمایه های بخش خصوصی با این توجیه که پول در تولید فیلم و سریال هایی نهفته که باید تأمین کننده نیاز سرویسهای تماشای آنلاین باشند، به بخش تولید این محتوا سرازیر شده است.



به گزارش کاراموند به نقل از هالیوود ریپورتر، شرکت های سرمایه گذاری خصوصی وال استریتی دارند پول خودرا وارد صنعت سرگرمی مستقل می کنند و شرکت های این عرصه را می خرند در حدی که تابحال در صنعت سینمای مستقل دیده نشده است.
اخیراً قراردادهای زیادی منعقد شده که نمایانگر روندی عظیم تر از سرمایه گذاری در صنعت محتوای جدید است. همچون آنها می توان از قرارداد ۹۰۰ میلیون دلاری برای خرید شرکت «هلو سان شاین» متعلق به ریس ویترسپون توسط غول سرمایه گذاری خصوصی بلک استون گروپ، راه اندازی شرکت رسانه ای کوین هارت با ۱۰۰ میلیون دلار با حمایت گروه آبری پارتنرز، قرارداد چهار میلیارد دلاری خرید «بانیجی» سازنده سریال «پیکی بلایندرز» و خرید سهام شرکت اسپرینگ هیل متعلق به لبران جیمز توسط شرکت سرمایه گذاری «رِدبرد» نام برد.
حالا برخی از بزرگ ترین پروژه های موجود در جشنواره فیلم کن هم از طرف گروههای سرمایه گذاری خصوصی حمایت می شوند. تیم های شرکت های سرمایه گذاری ویلج رودشو، یوروپاکورپ و لیک شور همگی در کن چادر دارند.
اما سرمایه خصوصی حتی مقرر است به کن نزدیک تر شود. آریس نابلاک که مقرر است از سال ۲۰۲۳ رییس فستیوال فیلم کن شود و اولین رییس زن آن هم خواهد بود، رییس شرکتی به نام I2PO است که با سرمایه گذاری خصوصی حمایت می شود. این شرکت سال قبل با هدف خرید شرکت های سرگرمی در سراسر اروپا افتتاح شد.
سرمایه گذاران خصوصی روی این مسئله حساب باز کرده اند که رشد انفجاری خدمات استریمینگ منجر به افزایش مشابه تقاضا در عرصه محتوا خواهد شد. آنها باور دارند شرکت هایی که مالک محتوا و فیلم ها و سریال های اوریجینالی باشند که استریمرها به آن نیاز دارند، بیشترین سود را خواهند برد.
بسیاری از آنها این سود را در اروپا می بینند چون طبق قوانین اروپایی ۳۰ درصد از تمام محتوایی که در خدمات استریمینگ پخش می شود باید محصول اروپا باشند. این مسئله موجب افزایش تقاضا برای محتوای سینمایی و تلویزیونی اوریجینال اروپایی شده که استریمرها نمی توانند خودشان آنرا تولید کنند.
به جای این که افراد با یک استریمر قرارداد ببندند، بطورمثال آنطور که شرکت امبلین پارتنرز استیون اسپیلبرگ با نتفلیکس قرارداد بست، خیلی ها حالا دارند به سرمایه گذاری خصوصی روی می آورند تا بتوانند استقلال خودرا حفظ کنند و محصولات شان را به خریداری بفروشند که بیشترین پول را می دهد.
با این حال، فیلم های مستقل حتی با وجود تمام پول نقد جدیدی که دریافت کرده اند، هنوز در حوزه توزیع به استریمرهای جهانی وابسته هستند. وقتی خودشان مالک شبکه توزیع نباشند، آنها نمی توانند به مقیاس مورد نیاز برای پخش محتوای شان بوسیله دیگری فکر کنند.


منبع:

1401/03/02
11:50:33
5.0 / 5
584
تگهای مطلب: جشن , جشنواره , خدمات , سریال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری