در گزارش كاراموند مطرح شد؛

برنامه جدید رادیو گفتگو متولد شد

برنامه جدید رادیو گفتگو متولد شد به گزارش کاراموند سردبیر برنامه ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه درباره این برنامه که اخیرا در رادیو گفتگو ساخته شده است توضیحاتی ارائه نمود.



علیرضا داودی سردبیر و کارشناس برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» درباره این برنامه جدید رادیو گفت و گو به خبرنگار مهر بیان نمود: این برنامه در ۲۴ قسمت ۶۰ دقیقه ای به شکل گفتگو محور و در چارچوب میزگرد و آیتم ها و بسته های تبیینی مباحثی را مطرح می کند که مخاطبان می توانند با تکیه بر مفاهیم و موضوعات علوم شناختی در حوزه های اقتصاد، امنیت، اجتماع، فرهنگ، سیاست، رسانه و ورزش، تکنیک هایی را که رسانه های خارجی یا عوامل و نیروهای خارجی جهت تحت تأثیر قرار دادن بینندگانشان برای رسیدن به اهداف بهره می برند، فرا بگیرند.
وی که تحصیلات کارشناسی ارشد رسانه و علوم شناختی دارد با تکیه بر چهار اتفاقی که در فرایند این برنامه تولید می شود اظهار داشت: قدم اول نوع ورود به حوزه علوم شناختی است، چونکه به صورت عام علوم شناختی را علمی در چارچوب مباحث پزشکی، پیراپزشکی، فنی مهندسی، هوش مصنوعی و اتفاقات منتج از این علوم و رشته ها می دانند اما در واقع علوم شناختی در برنامه ساعت «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» بیشتر به دنبال بررسی فرآیندهای تاثیرگذاری بر مهندسی ذهن و ساختارهای ذهنی در حوزه علوم انسانی است و اینجا به تحلیل وضعیت رسانه در تعامل با مخاطب و بالعکس می پردازد.
داودی ضمن اشاره به تبیین تکنیک های رسانه ای اظهار داشت: در حوزه علوم شناختی خیلی از کارشناسان، به طور عمده فضای تاثیرگذاری رسانه ها بر مخاطب را با قواعد و تکنیک های عملیات روانی همراه می کنند اما در حوزه علوم شناختی روش ها و تکنیک ها کاملاً متفاوت می باشد. در واقع اینجا بازشناساندن تکنیک های حوزه علوم شناختی ِموثر بر فرایند طراحی ها مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

کارشناس و سردبیر برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» افزود: بحث عملیات روانی به طور عمده در رسانه، معطوف به نتیجه است درحالی که در حوزه علوم شناختی هدف، طراحی مسیر تلقی می شود و این مسیر است که فضای رخدادها را طراحی می کند.
داودی ضمن اشاره به این که این برنامه بر مبنای اصول علوم شناختی حرکت می کند، خاطرنشان کرد: هدف ما در این برنامه پرداختن به موضوعات روز در حوزه های اقتصاد، سیاست، فرهنگ و… نیست چونکه برنامه های دیگر به شکل تخصصی به این حوزه ها ورود می کنند بلکه این برنامه به طور عمده مباحثی مطرح می شود که مبین فضای جدی در حوزه طراحی های فرآیندی هستند یعنی مسئله بر سر چگونگی طراحی مسیر برای این قبیل اتفاقات است که قاعدتاً رسانه های خارجی و رسانه های معاند و بیگانه و حتی گاهی رسانه های داخلی در حالت جهل تکنیکی اینها را مورد پردازش، تحلیل، توزیع و انتشار قرا می دهند.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ازاین رو آن چیزی که در این برنامه برای ما حائز اهمیت می باشد مسیر گفتمان سازی است که علوم شناختی در داخل جامعه نسبت به افراد با یکدیگر، افراد با جامعه و افراد نسبت به رسانه و رسانه در رویارویی با اینها دارد.
سردبیر برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» بیان روش مند تکنیک های علوم شناختی در رسانه بدون ذکر نام تکنیک را نقطه قوت این برنامه دانست و بیان نمود: بحث رصد، الگوبرداری و استخراج در حوزه علوم شناختی ما کاملاً متفاوت از سایر حوزه ها است و جنس جمع آوری، مدل داده کاوی و فرایند رسیدن به یک مدل بر مبنای آن داده کاوی و جمع آوری خود یک فرایند بسیار پیچیده و دقیقی را می طلبد. هدف برنامه هم شروعی برای به کارگیری علوم شناختی در راه درست برای فضای رسانه ای است که تا به امروز در ایران به این مورد پرداخته نشده است.
برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۶ تا ۱۷ به تهیه کنندگی نوشین رهگذر و با اجرای هادی البرزی روی آنتن این شبکه موج fm ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز می رود.


منبع:

1400/06/01
09:26:36
5.0 / 5
206
تگهای مطلب: اهدا , برند , تخصص , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری