نمایندگان رسمی ستادهای انتخاباتی به پلت فرم ها عرضه شدند

نمایندگان رسمی ستادهای انتخاباتی به پلت فرم ها عرضه شدند به گزارش کاراموند نمایندگان رسمی ستادهای انتخاباتی و نامزدهای ریاست سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری به پلت فرم ها معرفی گشتند.


به گزارش کاراموند به نقل از روابط عمومی ساترا، روز گذشته شنبه هشتم خرداد نشست هماهنگی پلت فرم های صوت و تصویر فراگیر با نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور سید محمدصادق امامیان رئیس ساترا، وحید فرهمند معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا و با حضور مدیران رسانه های صوت و تصویر فراگیر آپارات، تماشا، نماشا، MP۴، دیدستان، دالفک، آیفیلو و نمایندگان ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، محسن رضایی، سید ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی و محسن مهرعلیزاده کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ساختمان ساترا برگزار شد.

کانال اختصاصی برای رسانه های هفت گانه سید محمدصادق امامیان رئیس ساترا در ابتدای نشست بیان نمود: رسانه های هفت گانه ای که در این برنامه شرکت کرده اند دارای یک کانال اختصاصی هستند که دایما می توانند به هر میزان و هر نوع که مایل باشند محتوای خویش را در این کانال بارگذاری کنند؛ این بارگذاری محتوا در کانال فقط تابع مقررات عمومی کشور در ستاد تبلیغات انتخابات است، هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد و اختیار آن با این ۷ رسانه است؛ رسانه ها هم در صفحه ویژه انتخابات این محتواها را حفظ می کنند و بالا نگه می دارند. امامیان اضافه کرد: صفحات کاندیداها به ترتیب حروف الفبا یا به صورت چرخشی در کانال ویژه انتخابات دیده می شود. این بخش حوزه عمومی است که همه در آن مشترک هستند و بنظر می رسد ظرفیت خوبی است که میتوان از آن بهره برد. رئیس ساترا در ادامه نکته دیگری را یادآوری کرد و اظهار داشت: رسانه ها در عین حال می توانند تبلیغات هم بگیرند اما مساله مهم در این بخش این است که در حوزه سفارش تبلیغ امکانات به صورت یکسان باشد نه این که تبلیغات یک رسانه به صورت کامل در اختیار یک ستاد قرار بگیرد و به سایرین اجازه استفاده داده نشود؛ ازاین رو در حوزه تبلیغات امکانات بایستی یکسان، واضح و شفاف باشند. این ترکیب دوگانه که در آن یک بخش از آن ادبیات بخش خصوصی استفاده می شود و قسمتی دیگر از ادبیات رسانه های عمومی به سبب فراگیر بودن آنها تجربه ای جدید است که سال جاری درحال آزمودن آن هستیم. امامیان افزود: برنامه های قانونی روی آنتن، حتی مناظره ها به طور قطع در اختیار رسانه ها قرار می گیرند به شکلی که در کنار برنامه های رسانه ها سیگنال صدا و سیما هم وجود خواهد داشت و این ترکیب تعاملی یعنی کنار سیگنال صدا و سیما بودن مزیت ویژه ای به پلت فرم ها می بخشد. این اقدامات روی کاغذ بسیار مفید خواهند بود؛ امیدواریم هر دو طرف از این روند راضی باشند و کشور از این همکاری جدید نفع ببرد؛ در کنار این موارد رسانه ها باید به سواد رسانه ای و بالابردن سطح آگاهی عمومی هم توجه داشته باشند. وی تصریح کرد: به هر ترتیب لازم بود نمایندگان ستادها به صورت رسمی به پلت فرم ها معرفی شوند؛ امکان دارد ستادی نسبت به عملکرد پلت فرم ستاد رقیب اعتراضی داشته باشد که در این صورت ساترا هم در کنار ستاد مقررات انتخابات قرار دارد. بهرحال نقش ما با نقش معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما متفاوت می باشد چونکه سازمان خود تهیه کننده برنامه هاست و درپی حضور نمایندگان ستادها در برنامه ها خواهد بود اما درمجموع هرکس در عرصه انتخابات قدم می گذارد شامل کاندیداها، رسانه ها، پلت فرم ها و مردم که استفاده کننده رسانه و رای دهنده هستند وظیفه ای ملی برعهده دارند. امامیان اظهار داشت: در نهایت فرصت استفاده از تولیدات رسانه ها در آنتن صدا و سیما حداکثر دو و نیم ساعت است؛ سایر تولیدات هم در فضای مجازی از راه کانال ها، گروه ها و... منتشر خواهند شد اما زمانی که این تولیدات در رسانه ها قرار می گیرند وارد حوزه قانونی می شوند و مصوب ستاد انتخابات خواهند بود؛ بنا بر این تولیداتی که به شکل متمرکز انجام می شوند به اضافه برنامه هایی که سیگنال آنها هم قابل پخش است همگی در این رسانه ها قابل انتشار هستند.

او در آخر بیان نمود: طبق روابط خوب و باسابقه با رسانه ها درمورد این پروژه مشترک وظیفه داریم تاجایی که می توانیم تبلیغ نماییم و فضایی ایجاد نماییم تا مردم به صورت رسمی علاوه بر گفت وگوهایی که گاها غیرمنعطف هستند در فضایی غیر رسمی تر گفت وگوها را در رسانه ها ببینند. این تجربه، تجربه جدیدی است که امیدواریم به پرشور شدن انتخابات، کاهش هزینه های مادی و سلامت انتخابات بینجامد؛ چونکه طبق مشاهدات در بعضی کشورها هزینه های ناشی از تجمعات و کمپین های انتخاباتی حتی سلامت افراد را به سبب مجاورت و خطر مبتلا شدن به کرونا تحت الشعاع قرار داده است. استقرار کمیسیون بررسی تبلیغات وزارت کشور در ساترا در ادامه نشست وحید فرهمند معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا به توضیح پاره ای از موارد پرداخت و اظهار داشت: فرض بر این است نمایندگان ستادها و نامزدها سابقه حضور در این عرصه را دارند و با ادبیات این حوزه آشنا هستند و یا احیانا دوره های توجیهی از سوی وزارت کشور برای آنها برگزار شده است؛ ما در این مجموعه متاثر از مقرراتی هستیم که بر فضای تبلیغاتی انتخابات حاکم است یعنی همان الزاماتی که سابق بر این از طرف نهادهای ذیربط به آنها اعلام شده است؛ اما در اینجا باید گفت علت اصلی نام بردن از صفحه رسمی چیست! یعنی این که مسئولیت محتوای منتشر شده در این صفحه به صورت مستقیم برعهده ستادی است که نسبت به بارگذاری محتوا اقدام می کند؛ موضوعی که افراد در پلت فرم ها به شدت درگیر آن هستند این است که شاید کانال های دیگری مبادرت به بارگذاری محتوا کردند و ما به جهت اینکه مسئولیت برای کاندیداهای محترم شفاف شود و بدانند که از این به بعد هر محتوایی که در هر کانال رسمی فرد بارگذاری شد آن شخص مسئولیت آنرا می پذیرد و اشخاصی که نسبت به آن شکایت دارند می دانند که از چه کسی باید شکایت کنند کمیسیون بررسی تبلیغات وزارت کشوردر ساترا را مستقر کردیم. ازاین رو تمامی گله ها و شکایاتی که نسبت به یک صفحه رسمی وجود دارد ثبت خواهند شد و از راه کمیسیون به آنها رسیدگی می شود.

او در آخر تصریح کرد: نکته دوم بحث محدودیت های زمانی و مواردی است که در قوانین پیشبینی شده است؛ منطقی است مدیریت پلت فرم ها به شکلی باید تعامل کنند که اجازه بارگذاری محتوای جدید پس از اتمام ساعت تبلیغات مجاز در قانون میسر نباشد اما این به معنای آن نیست که کل محتوای بارگذاری شده در طول این سه هفته از دسترس کاربران خارج شود؛ در نهایت امیدواریم کمترین حاشیه ها را در این خصوص شاهد باشیم.

1400/03/09
21:04:03
5.0 / 5
391
تگهای مطلب: اهدا , تهیه كننده , شركت , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری