تهیه كننده برنامه رادیویی عندلیب :

ترانه های قدیمی را بازسازی می نماییم تا از تاریخ محو نشوند

ترانه های قدیمی را بازسازی می نماییم تا از تاریخ محو نشوند به گزارش کاراموند تهیه کننده برنامه «عندلیب» می گوید گروه موسیقی این برنامه آثار موسیقایی گذشته را که به علل مختلف قابلیت پخش ندارند، بازسازی و باردیگر ضبط می کند اما حالا کرونا فعالیت این گروه را مختل کرده است.


سعید مبشری ـ تهیه کننده برنامه رادیویی«عندلیب» ـ با یادآوری اینکه پخش این برنامه از حدود چهار سال پیش شروع شده است، درباره محتوای آن به ایسنا اظهار داشت: ما در این برنامه درباره مباحث دنباله دار موسیقی اصیل ایرانی و پیوندی که با مخاطبش داشته و دارد، صحبت می کنیم؛ از وقتی که توانسته اند موسیقی ایرانی را روی صفحه های گرام ضبط کنند تا امروز که این آثار در دسترس ما قرار دارند، در برنامه بررسی می شوند. تمرکز برنامه روی موسیقی سنتی است اما موسیقی فیلم و برداشت هایی که موسیقی پاپ از روی موسیقی سنتی داشته هم در بخش های مختلف برنامه پوشش داده می شود.
مبشری اضافه کرد: در دوره ای در تاریخ موسیقایی خود، آثاری را داشتیم که با برداشت از موسیقی سنتی، موسیقی هایی با عنوان پاپ سنتی یا موسیقی مردمی و اجتماعی ساخته می شد که نمونه اش آثار بدیع زاده است. ما روی این مساله تمرکز کردیم که چطور اساتید موسیقی سنتی این پیوند را با موضوعات اجتماعی داشته اند و الان چه کار باید انجام دهیم که این پیوند باردیگر برقرار شود و در همین راستا از کسانی که دراین زمینه کاری انجام داده اند دعوت کردیم تا در برنامه «عندلیب» حضور پیدا کنند.
این تهیه کننده عنوان نمود که برنامه «عندلیب» یک گروه موسیقی دارد و آثاری را نیز تولید می کند؛ وی در این خصوص اضافه کرد: می خواهیم بگوییم امکان پذیر است که موسیقی سنتی به عرصه اجتماع و اتفاقات روزمره بیاید و این امکان وجود دارد که ما برای اتفاقاتی که دغدغه روزمان است، موسیقی خوب بشنویم. همین طور بسیاری از موسیقی هایی که می خواستیم استفاده نمائیم بنا به دلایلی مثل کیفیت پایین نسخه موجود قابل استفاده نبوده و برای همین با گروه موسیقی برنامه «عندلیب» این آثار را بازسازی کرده و موسیقی را از اول ضبط می کنیم؛ فقط به خاطر اینکه این موسیقی ها از تاریخچه موسیقی و ذهن مردم پاک نشود.
تهیه کننده برنامه «عندلیب» درباره نحوه ی تعامل با شنونده های این برنامه ی رادیویی عنوان کرد: در فضای مجازی و سایت رادیو ایران و سامانه پیامکی مان با مخاطب ارتباط داریم. برنامه ها در چند صفحه تخصصی موسیقی هم بارگذاری می شود. دو مدل مخاطب داریم؛ قسمتی از شنوندگان ما مخاطبان حرفه ای و نیمه حرفه ای موسیقی هستند و گروهی دیگر مخاطب عام هستند که نظر هر دو گروه موثر است. نظرات مخاطبان را بررسی می نماییم و در انتخاب موضوع برنامه پیشنهادهای هر دو گروه مخاطبمان را در نظر می گیریم.
این برنامه ساز در پاسخ به این پرسش که برنامه موسیقایی «عندلیب» چقدر مشمول محدودیت ها و خط قرمزهای سازمان صداوسیما می شود؟ اظهار نمود: آقای حیدری، گوینده برنامه بیش از ۴۰ سال است که گوینده سازمان هستند و علاوه بر این موسیقیدان و خواننده هم هستند و من هم حدود ۱۵ سال است در سازمان کار می کنم؛ ما از پیش آگاهی ذهنی از خط قرمزهای سازمان داشتیم. برای همین خیلی درگیر این قضیه نمی شدیم که مجبور به تغییر محتوا باشیم؛ حتی شاید برنامه ما به خاطر پیشینه ای که داشته و بازخوردهای مثبتی که مسئولان شنیده اند، یک مقدار از چهار چوب های سازمان بازتر عمل می کند.
این تهیه کننده در آخر درباره تاثیر کرونا در تولید برنامه «عندلیب» اظهار داشت: کرونا سبب شده جمع شدن گروه موسیقی مان در یک فضا و قرار گرفتن چندین نوازنده و خواننده در کنار هم کار سختی باشد و مجبوریم جدا جدا ضبط نماییم به جز این تاثیر زیادی نداشته است.



1399/10/19
12:50:12
0.0 / 5
303
تگهای مطلب: تخصص , تهیه كننده , سایت , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری