رئیس رسانه ملی مطرح كرد؛

۸۰ درصد مردم به صداوسیما توجه دارند

۸۰ درصد مردم به صداوسیما توجه دارند عبدالعلی علی عسكری رئیس صداوسیما در سخنانی تاكید كرد كه 80 درصد مردم ایران به رسانه ملی توجه دارند.



به گزارش کاراموند به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، عبدالعلی علی عسکری روز گذشته ۲۶ مرداد در نشست «هم اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران رسانه ملی» که به میزبانی ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، با اعلان اینکه رسانه ملی آمادگی دارد با همکاری نیروهای مسلح شهیدان را به خوبی به جامعه معرفی و از ایشان الگوسازی کند، افزود: حق دفاع مقدس و شهیدان آن طور که باید ادا نشده است و آمادگی کامل داریم که الگوهای دفاع مقدس را به هنرمندانه ترین شیوه به جامعه معرفی نماییم.
وی با اعلان اینکه خیلی از موفقیت های امروز کشور، خصوصاً در صنایع دانش بنیان، ناشی از خودباوری ملی است و ملتی که خودباوری داشته باشد، شکست ناپذیر است، به اقدام حاکم امارات در نرمال سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره و اشاره کرد: چنین اقدامی که او دست در دست اسرائیلی ها گذاشت، به این خاطر اتفاق افتاده است که شرافت و اقتدار در روح او نیست. اینکه آمدند و با صهیونیسم همراهی کردند، نشانه این است که خودباوری در روح آنها نیست؛ اما ملت ایران، با شرافت، باارزش و مقاوم در مقابل استکبار و صهیونیسم ایستاده است و خیلی از این ها از برکت دفاع مقدس است.
رئیس رسانه ملی با اعلان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح، نقش کلیدی در وحدت و تجمیع اقتدار نظامی کشور دارد و خوب عمل می کند، بر تعامل سازنده صداوسیما با بخش های مختلف نیروهای مسلح همچون ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و وزارت دفاع اصرار کرد و اظهار داشت: برخورداری کشور از صلح مسلح مقتدرانه در منطقه به برکت نیروهای مسلح و ذیل فرماندهی مقام معظم رهبری است.
علی عسکری با اشاره به اینکه اقتدار نظامی کشور امروز اجازه تعرض و تعدی دشمنان، خصوصاً آمریکا و رژیم صهیونیستی را به ایران نمی دهد، به جریان داشتن جنگ رسانه ای، شناختی و فرهنگی مقابل افکار عمومی ایران پرداخت و اظهار داشت: دشمن که می داند بوسیله نظامی نمی تواند حریف ایران شود، تلاش مذبوحانه ای برای فروپاشی از درون را پیگیری می کند.
وی با اعلان اینکه این جنگ رسانه ای دنیای استکبار با استعداد کامل ماهواره های دنیا مقابل ایران پیگیری می شود، اظهار داشت: حدود ۱۳۰ شبکه ماهواره ای با لهجه تهرانی در جغرافیای ایران پخش می شود که همگی آنها توان استودیویی و تجهیزات و برنامه های سنگین دارند تا افکار عمومی را به هر شکل به خود جلب کنند.
رئیس رسانه ملی همین طور با اشاره به کوشش های جبهه استکباری جهت استفاده از شبکه هایی بر بستر اینترنت برای این جنگ رسانه ای اظهار داشت: هدف شان این است که صداوسیما را تخریب کنند تا افکار عمومی سمت آنها برود، اما به لطف الهی، امروز رسانه ملی با وجود همه توطئه های آنها مشغول کار خودش است و در همین ایام اخیر، نظرسنجی ها نشان داد بالای ۸۰ درصد مردم به سازمان صداوسیما توجه دارند و این یعنی دشمنان موفق نشده اند.
دکتر عسکری اشاره کرد: در این جنگ نامتقارن، نقش آنها تخریب افکار عمومی است و ما نقش امیدآفرینی داریم. به لطف الهی، صداوسیما با قدرت و غیرت همکاران و بدنه صداوسیما که انقلابی، مقاوم و صبور هستند، ایستاده است و کارش را پیش می برد.
وی با تاکید بر اینکه در این جنگ نرم و جنگ رسانه ای رسانه ملی دوشادوش نیروهای مسلح ایستاده است، شش ساحت همکاری را در زمینه های خبری، پوشش رزمایش ها، عملیات ها، خدمات رسانی نیروهای مسلح به مردم در شرایط بحرانی همچون کرونا یا زلزله، عملیات روانی و تبیین اقتدار نظامی کشور برای پیشبرد تعامل دو طرف مورد تاکید قرار داد.
رئیس رسانه ملی اشاره کرد: دفاع مقدس و انقلاب اسلامی منشاء همه دستاوردهای موفق کنونی، عامل بقا و هویت ملت ایران و اعتماد ملت به خودش است. امیدواریم در این زمانه به خوبی عمل و از برکات جنگ و نیروهای مسلح استفاده نمائیم و کشور را بهتر جلو ببریم تا به آرمان های خود برسد.
همکاری جهادی رسانه ملی با ستادکل نیروهای مسلح
سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح هم در این جلسه با محکوم کردن نرمال سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی اظهار نمود: این رابطه فقط جای تاسف دارد و ما امیدواریم اماراتی ها هر چه زودتر از تصمیم خود بازگردند و رابطه خود با این رژیم را قطع کنند، برای اینکه از این به بعد هر اتفاقی در منطقه بیفتد، بر عهده آنان است.
وی با اشاره به نزدیکی ایام چهلمین سالگرد دفاع مقدس اضافه کرد: دفاع مقدس بسیار مهم می باشد، برای اینکه تا پیش از آن تاریخ کشورمان پر از حقارت و شکست بود، اما در این دفاع هشت سال با دستان خالی در مقابل ۳۰ کشور ایستادیم و حتی یک وجب از خاک خودرا ندادیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برنامه های رسانه ملی در راه شناساندن اهداف دفاع مقدس اشاره کرد: هم نیروهای مسلح و هم صدا و سیمای کشورمان کارهای بسیار عظیمی در زمینه شناساندن دفاع مقدس به جوانان انجام داده اند. دفاع و امنیت برای همه مهم است؛ این امنیت را نیروهای مسلح با فداکاری و تلاش مثال زدنی به دست آورده اند.
وی اضافه کرد: صدا و سیما هم در جنگ شبانه روزی با دشمنان و هدف عملیات روانی آنها قرار دارد و با تمام توان مقابل حملات ناجوانمردانه آنها ایستاده و آرامش و امنیت روانی را برای مردم به ارمغان می آورد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با قدردانی از کوشش های سازمان صدا و سیما اظهار داشت: رسانه ملی جزو سازمان های موفق کشور است که رابطه ای جهادی با ستاد کل نیروهای مسلح دارد و این رابطه روز به روز عمیق تر می شود.
در برخی موضوعات جنگی صدا و سیما حتی از نیروهای مسلح هم جلوتر بوده است
سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز با اشاره به برنامه های سازمان صدا و سیما برای تبیین هر چه بیشتر دفاع مقدس بیان کرد: صدا و سیما همیشه پای کار است و تا کنون بیش از ۵۴ هزار دقیقه در معاونت سیما برنامه تولید شده، معاونت صدا نیز تولیدی بیش از ۲۸ هزار دقیقه داشته، معاونت سیاسی هم با ۳۷۷۱ برنامه تولیدی خوش درخشیده است.
وی اضافه کرد: معاونت امور استانها هم ۱۲ هزار و ۵۱۳ برنامه ساخته و۱۵۴۷ برنامه هم در معاونت برون مرزی تولید شده است که نشان میدهد صدا و سیما در زمینه شناساندن دفاع مقدس به جوانان پرکار بوده است.
کارگر اضافه کرد: باید یک دفتر نشر آثار دفاع مقدس در صدا و سیما ایجاد شود و هر چهار ماه جلسات مشترکی اجرا شود تا همکاری ها روی نظم باشد.
وی اشاره کرد: در بعضی موضوعات جنگی صدا و سیما حتی از نیروهای مسلح هم جلوتر بوده است؛ مثل بحث راهیان نور که با تبلیغات رسانه ملی امروز زوار مناطق جنگی ما دو برابر شده اند. ما حاضریم ۱۰ سریال رده الف با همکاری صدا و سیما بسازیم و اسناد مرجع خودرا که شامل ۵۶ سند است، در اختیار رسانه قرار دهیم تا حداقل ۱۰۰ قسمت مستند معیار روی آنتن برود، برای اینکه ساخت این مستندها از آرزوهای آقای علی عسکری هم هست و بارها در جلسات با ما آنرا اعلام نموده است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به دیگر تولیدات رسانه ای دفاع مقدس اظهار داشت: سریال های شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری در سال ۱۴۰۰ تولید و بهار ۱۴۰۱ روی آنتن صدا و سیما خواهد رفت. همین طور آمار نشان میدهد که در سال قبل ۱۹ درصد کتاب های چاپ شده کشور در حوزه دفاع مقدس بوده است که نسبت به گذشته رشد ۳۰ درصدی را نشان میدهد.
درباره ائمه می توانیم فیلم و سریال بسازیم اما فرماندهان نظامی نه
مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی نیز در این نشست اظهار نمود: ما امروز به آسانی در مورد امامان و پیامبران فیلم می سازیم، اما نمی توانیم در مورد فرماندهان نظامی خودمان تولید داشته باشیم؛ علت آن هم عدم تعامل با بعضی از ارگان ها و یا خانواده هاست که با محوریت ستادکل نیروهای مسلح بطور قطع قابل رفع است.
مجید آخوندی، معاون سیاسی سازمان صدا وسیما هم در این جلسه با تاکید بر هماهنگی بیش تر در پوشش خبری وقایع مهم اظهار داشت: ما در رسانه ملی اگر خبر را بموقع اعلام نکنیم؛ مرجعیت خودرا از دست می دهیم، برای اینکه سرعت در انتقال خبر بسیار مهم و مهم است. ذهن مردم همیشه نخستین خبر را می پذیرد، اگر کمیته ای مشترک بین معاونت سیاسی صدا وسیما و معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل گردد، دیگر مشکلی در زمینه خبررسانی ایجاد نخواهد شد. پس از صحبت های معاون سیاسی با دستور رئیس رسانه ملی و رئیس ستادکل نیروهای مسلح مقرر شد این کمیته مشترک رسانه ای میان سازمان صدا و سیما و ستادکل نیروهای مسلح به سرعت تشکیل گردد.
شاه آبادی، معاون صدای رسانه ملی هم با اشاره به تولیدات رادیویی رسانه ملی در زمینه دفاع مقدس اظهار داشت: پس از گذشت ۴۰ سال از آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله، امروز باید شیوه های خودرا تغییر بدهیم. بیش از ۲۸۰۰ برنامه دفاعی در رادیو ساخته شده است. امروز رادیو ورزش برنامه ای دارد که هر هفته یک سردار شهید دفاع مقدس را معرفی می کند. کارهای صوتی ۹۰ ثانیه ای در حال تولید است و اگر زندگینامه سرداران جنگ در اختیار ما قرار بگیرد به نتایج بهتری می رسیم.
وی با اشاره به دیگر برنامه های تولید شده رادیو در زمینه دفاع مقدس اظهار داشت: در حال تولید برنامه ای با نام ۱۰۰ شهید هستیم که پخش آن به زودی شروع می شود. در رادیو فرهنگ هم پرده خوانی و نقالی دفاع مقدس را داریم.
علی دارابی، معاون استان های رسانه ملی نیز در این دیدار اظهار نمود: امروز ۵۰ سریال و کار نمایشی در استانها در حال ساخت است که نیمی از آنها در زمینه دفاع مقدس است؛ مثل سریال های شهید تجلایی و شهید زین الدین. اگر بانک اطلاعاتی ما در استانها کامل شود می توانیم با قدرت دراین زمینه پیش برویم.


منبع:

1399/05/27
22:09:39
5.0 / 5
2125
تگهای مطلب: اهدا , اینترنت , بحران , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری