سیمای نوروزی زیر ذره بین مهر ؛

برنده رقابت شبانه عصر جدید و دورهمی كیست؟

برنده رقابت شبانه عصر جدید و دورهمی كیست؟ به گزارش كاراموند دو برنامه پرمخاطب عصر جدید و دورهمی در شب های نوروز ۹۹ در حالی در یك ساعت روی آنتن می روند كه همپوشانی پخش آنها، فضایی رقابتی به نفع شبكه ها اما به ضرر تلویزیون بوجود آورده است.



به گزارش كاراموند به نقل از مهر، ساعات پایانی شب همیشه باكس برنامه های پربیننده تلویزیون بوده است و ساعت ۲۳ به تعبیری گلدن تایم یا زمان طلایی تلویزیون برای نمایش بهترین آثارش محسوب می شوود. پیك تماشای تلویزیون به همین آخر شب برمی گردد كه خانواده ها در ایام عادی سال به خانه برمی گردند و در كنار هم می توانند به یك كار دسته جمعی بپردازند و معمولا این اتفاق دسته جمعی تماشای تلویزیون در منازل است. بنابراین است كه معمولاً بهترین برنامه ها و پربیننده ترین تولیدات سیما در اینباره زمانی پخش می شوند.
برنامه ای مثل «خندوانه» هم تا مدت ها ركورد برنامه پربیننده تلویزیون را در همین بازه زمانی به خود اختصاص داد و پخش آن از شبكه نسیم در این بازه زمانی بارها دیگر برنامه ها در دیگر شبكه ها را تحت الشعاع قرار داد.
حالا و در شبهای نوروز ۹۹ و دوران سفارش به خانه نشینی مخاطبان، دو برنامه پربیننده سیما هر شب و در همین ساعت به پخش می رسند و مخاطب قاعدتاً باید برای تماشای یكی از این دو، دست به انتخاب بزند.
برنامه «عصر جدید» در شبكه سه با اجرا و كارگردانی احسان علیخانی و برنامه «دورهمی» در شبكه نسیم با اجرا و كارگردانی مهران مدیری دو برنامه پربیننده تلویزیونی شب های نوروز هستند كه پخش شان با یكدیگر همپوشانی دارد.
پیش از نوروز هر كدام از این برنامه ها هم حاشیه های فراوانی برای تولید در فضای كرونایی و برای حفظ تماشاگرانشان در استودیو داشتند كه در نهایت «عصر جدید» دو قسمت را بدون تماشاگر ضبط كرد و «دورهمی» تماشاگرانش را از تصاویر آرشیوی برنامه های قبلی به ضبط های جدید اضافه كرد.
این دو برنامه كه هر دو در ساعت پیك تماشای تلویزیون در كنداكتور قرار گرفته اند بیشتر از اینكه به تماشای بیشتر تلویزیون توسط مخاطب كمك كنند، به رقابتی میان دو شبكه تبدیل گشته است و این مخاطب است كه ناگزیر باید یكی را انتخاب نماید.
قطعاً این انتخاب كنداكتور و این بازه زمانی حق شبكه ها است اما بالاتر از شبكه ها معاونت سیما می توانست با جانمایی بهتر دو برنامه پربیننده تلویزیونی در كنداكتور، این رقابت شبكه ای را در نگاهی كلان تر به فضایی برای جذب مخاطب بیشتر در بازه زمانی طولانی تر برای تلویزیون تبدیل كند و از آن سود ببرد.
هرچند هر دو برنامه ها روز بعد دو بار بازپخش دارند با این وجود این خلا جانمایی درست نخستین نوبت پخش در كنداكتور شبكه ها نكته ای است كه پیش از این هم سبب شده گاهی بهترین برنامه های تلویزیونی تحت الشعاع پخش دیگری قرار بگیرند.
با این نگاه سریال «پایتخت» هم كه جزو سریال های پربیننده تلویزیون است ساعت ۲۲ با برنامه «هشتگ عصر جدید» همزمان است و باز هم مخاطب باید دست به انتخاب بزند.

1399/01/04
21:26:59
5.0 / 5
3313
تگهای مطلب: برند , سریال , طلا , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری