محمد ابوالحسنی در گزارش كاراموند:

وب سری بازار انیمیشن را توسعه می دهد، پشتیبانی از ایده های جدید

وب سری بازار انیمیشن را توسعه می دهد، پشتیبانی از ایده های جدید كاراموند: محمد ابوالحسنی تهیه كننده دیرین دیرین معتقد می باشد با عنایت به بخش وب سری می توان بازار انیمیشن را گسترش داد.



محمد ابوالحسنی تهیه كننده انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توجه به مقوله «وب سری» در انیمیشن و گسترش بازار عرضه در این زمینه اظهار داشت: در تلاش هستیم تا بازار انیمیشن را بزرگ تر نماییم، زمانی این بازار تنها محدود به تولیدات تلویزیونی بود یعنی كارگردانان انیمیشن تنها برای تلویزیون كار می ساختند و این آثار تنها از تلویزیون پخش می شد و یا آثار سفارشی كه از طرف كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و یا مركز گسترش سینمای مستند و تجربی ارائه می شد و همین سفارش های دولتی بازار انیمیشن را محدود می كرد.
وی بیان كرد: هم اكنون با عنایت به گسترش فضای اطلاعات و وجود گوشیهای هوشمند در بین مردم و دسترسی راحت مخاطب به فضای مجازی و اینترنت، فضای مناسبی را برای ما فراهم نموده است كه بتوانیم بعنوان بخش خصوصی، محتوای انیمیشنی را تولید نماییم و آنرا به راحتی به دست مخاطب برسانیم و از این راه نیز كسب درآمد نماییم.
این تهیه كننده انیمیشن اشاره كرد: پروژه «وب سری» با انیمیشن «دیرین دیرین» اجرایی شد، بدین سان كه سال ۱۳۹۴ عرضه انیمیشن های «دیرین دیرین» آغاز و تا سال ۹۷ بیشتر از ۲ هزار قسمت از آن ساخته شد با این روش بیشتر از ۸۰ درصد از مردم ایران این انیمیشن را شناختند. «دیرین دیرین» توانست در این سال ها از بازار بزرگ تبلیغات سهم بگیرد و موفق باشد.
وی افزود: اگر بخواهم تفاوت بازار انیمیشن با بازار بزرگ تبلیغات را مقایسه كنم باید بگویم كه كل گردش اقتصادی بازار انیمیشن در ایران كه البته دولتی است، حدود ۳۰ میلیارد تومان است، اما بازار تبلیغات به ۶ هزار میلیارد تومان و یا بیشتر از آن می رسد، این بازار در شرایطی قرار دارد كه تبلیغات دیجیتال در آن بسیار رشد كرده است، یعنی اگر محتوای خوبی داشته باشیم می توانیم از تبلیغات مناسبی نیز برخوردار باشیم.
ابوالحسنی اظهار داشت: ما طی ۴ سال تولید «دیرین دیرین» كوشیدیم تا از بازار تبلیغات در انیمیشن استفاده نمائیم و هم اكنون در این زمینه موفق شده ایم و كمتر از یك درصد از این بازار تبلیغات را برای خود بدست آوریم كه البته همین درصد پایین، یك عدد بزرگ است.
وی اشاره كرد: بنا بر این و با عنایت به موفقیت هایی كه بدست آوردیم، تصمیم گرفتیم تا در سال جدید، تغییری در برنامه «وب سری» خود داشته باشیم، به این معنا كه ۴ سال به صورت «بی تو بی» كار می كردیم، در واقع نزدیك به ۲۵۰ مشتری داشتیم كه برای آنها تبلیغات می ساختیم. در همین راستا تصمیم گرفتیم تا از این فرصت استفاده نمائیم و شرایط جدیدتری را فراهم نماییم تا از معروفیت این انیمیشن بهره برده و محصولات دیگری همچون ساخت بازی كامپیوتری و یا عروسك شخصیت های این انیمیشن را طراحی نماییم.
اگر بخواهم تفاوت بازار انیمیشن با بازار بزرگ تبلیغات را مقایسه كنم باید بگویم كه كل گردش اقتصادی بازار انیمیشن در ایران كه البته دولتی است، حدود ۳۰ میلیارد تومان است، اما بازار تبلیغات به ۶ هزار میلیارد تومان و یا بیشتر از آن می رسدتهیه كننده سری انیمیشن های «دیرین دیرین» افزود: در این میان بازارهای مختلفی وجود دارد كه می توان بوسیله انیمیشن بدست آورد، كه از آن جمله می توان به بازار آموزش اشاره نمود، به این معنا كه ما بعنوان تولیدكننده محتوا می توانیم آثاری را تولید نماییم كه در رشد خلاقیت كودك یا نوجوان موثر باشد و ما نیز بتوانیم از این بازار سهم مناسبی دریافت نماییم.
وی اشاره كرد: قبل از این كسانی كه در حوزه انیمیش فعالیت می كردند از الگوی سود در تولید استفاده می كردند، اگر این الگو كنار گذاشته شود، می توان محتوای مستقل تولید را در فضای مجازی منتشر نمود و پس از جذب مخاطب، از بازارهای مختلف برای سوددهی استفاده نمود.
ابوالحسنی افزود: با عنایت به اینكه چنین بازارهایی بسیار بزرگ است، تصمیم گرفتیم تا همكارهای خود در حوزه انیمیشن را ترغیب نماییم تا با ورود به این بازار، سهمی در آن داشته باشند، اما همكارهای ما در حوزه انیمیشن سال ها با الگوی سود در تولید كار كرده اند و این روش برای آنها ریسك است، بنا بر این تصمیم گرفتیم تا ریسك آنها را كم نماییم.
وی با اشاره به اینكه در همین راستا شتاب دهنده محتوای كودك را طراحی نموده اند، توضیح داد: اگر كسی ایده ای در تولید محتوا داشته باشد می تواند به ما بازگشت كند و سرمایه و فضای لازم را در اختیارشان قرار دهیم تا محصول مورد نظر را تولید نماید. همین طور كارگاه های آموزشی نیز در این زمینه ایجاد می نماییم كه بتواند به انیماتورها كمك نماید.
این تهیه كننده اشاره كرد: پس از تولید آثار جدید آنرا میان مخاطبان منتشر می نماییم تا بازخورد مخاطب را دریافت نماییم، با چنین روش یك ایده تبدیل به یك برنامه اقتصادی می شود كه هم مخاطبان خودرا دارد و هم می تواند در نهایت سرمایه گذار مناسبی برای بسط آن ایده انیمیشن پیدا شود.
وی افزود: هم اكنون در مرحله شتاب دهنده، ۲۵ طرح را شتاب دهی كرده ایم كه موفق هم بود، به شكلی كه امسال در جشنواره فیلم كودك نیز بخش «وب سری» به وجود آمد كه از ۴۰ اثر حاضر در این بخش ۲۰ اثر برای ما بوده است كه ۳ جایزه اصلی را از این جشنواره دریافت كردیم.
ابوالحسنی اظهار داشت: این امر نشان داده است كه «وب سری» بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، چونكه كودكان محتوای كوتاه را دوست دارند و از آن استقبال می كنند. در كنار آن اشتغال زایی با چنین طرحی در حوزه انیمیشن افزوده می شود.
وی توضیح داد: مساله دیگر این است كه پایه و اساس این طرح توسط بخش خصوصی انجام شده است و بخش دولتی بسیار كم می تواند در این زمینه ورود پیدا كند. تاكید می كنم كه تولید آثار از این طریق به صورت مشترك با ایده پرداز انجام می شود، حتی در تلاش هستیم رسانه های محلی با گویش های محلی نیز ایجاد نماییم.
ابوالحسنی درانتها با اشاره به اینكه با عنایت به اینكه جامعه بزرگی از بلوچ ها را در داخل و خارج از كشور داریم، اظهار داشت: در امتداد برگزاری جشنواره فیلم كودك با طرف پاكستانی خود به تفاهم رسیدیم تا از ۳۰ اثر انیمیشن را برای مردم بلوچ در عرصه تولید حمایت نماییم. این كار با همكاری دانشگاه بین المللی چابهار در حال انجام می باشد تا محتواهای تولید شده با نام «بلوچ باكس» به صورت بین المللی ارائه شود.


منبع:

1398/06/21
20:32:28
5.0 / 5
4632
تگهای مطلب: اینترنت , تهیه كننده , جایزه , جشن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری