تعامل با كشورهای آسیایی و منطقه برای برگزاری جشنواره فیلم كودك

تعامل با كشورهای آسیایی و منطقه برای برگزاری جشنواره فیلم كودك كاراموند: دبیر جشنواره فیلم كودك به تعامل ویژه با كشورهای آسیایی و منطقه برای ارائه دستاوردهایشان در چارچوب فیلم و وركشاپ اشاره نمود.



به گزارش كاراموند به نقل از ستاد اطلاع رسانی جنشنواره، علیرضا تابش دبیر این دوره از جشنواره بین المللی فیلم های كودكان و نوجوانان در دیدار و جلسه ای كه روز ۱۳ تیر به همراه شهردار اصفهان، مدیر اجرایی این جشنواره در اصفهان و رئیس كمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان با استاندار اصفهان داشتند، اظهار داشت: سازمان سینمایی كشور، سالانه یك جشنواره ملی و چهار جشنواره بین المللی فیلم را برنامه ریزی و برگزار می نماید كه این جشنواره ها جریان اصلی سینمای كشور را روایت می كنند.
وی با اشاره به اینكه اصفهان «شهر دوستدار كودك» و «شهر خلاق» است، برگزاری جشنواره فیلم كودك را با این دو شاخصه شهر اصفهان دارای سنخیت دانست و افزود: یكی از جنبه های مهم جشنواره فیلم های كودك و نوجوان، ابعاد بین المللی آن است. بدین جهت تلاش نموده ایم به جز كشورهای فعال در سینمای كودك، از كمپانی های سینمایی در شهرهای خواهرخوانده اصفهان نیز دعوت به عمل آوریم و تعامل ویژه ای نیز با كشورهای آسیایی و منطقه داشته باشیم تا این كشورها آثار و دستاوردهای خودرا در چارچوب فیلم، وركشاپ های تخصصی و پنل تولید مشترك در روزهای جشنواره نمایش و ارائه دهند.
دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های كودكان و نوجوانان، ایجاد شور مردمی و درگیر شدن خانواده ها در روزهای برگزاری جشنواره را از اهداف این رویداد بین المللی در اصفهان ذكر كرد و گفت: حمایت استانداری و همكاری تنگاتنگ دستگاه هایی چون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آموزش و پرورش، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، صدا و سیما، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و گردشگری و … در برگزاری هر چه مطلوب تر جشنواره موثر است.
وی برخورداری از زیرساخت های فرهنگی همچون سالن های سینما را یكی از موارد ویژه و مهم در شهر اصفهان ذكر كرد و اضافه كرد: به همت شهرداری اصفهان و سازمان سینمایی كشور و با بودجه هایی كه خصوصاً در سال قبل تخصیص داده شد، برخی سالن ها در اصفهان تجهیز و بازسازی شدند، اما همه این بازسازی، در ساخت و ساز و زیبایی ظاهری سالن های سینما خلاصه نمی گردد، موضوعات دیگر مانند تكنولوژی های فنی مربوط به كیفیت پخش صوت و تصویر نیز برای مخاطبان فیلم اهمیت دارد كه امیدوارم سالن های سینمای اصفهان در این زمینه نیز بزودی ارتقا یابند تا زیرساخت های نمایش فیلم برای مخاطبان خصوصاً میهمانان خارجی جشنواره فراهم شده و جذابیت آثار سینمای ایران و هنر و فرهنگ ایرانی برای آنان دوچندان شود.
تابش در بخش دیگری از صحبت های خود در این دیدار اشاره كرد: استانداری اصفهان در حوزه های اجرایی، اجتماعی، امنیتی، زیرساختی و… می تواند به برگزاری هر چه مطلوب تر این جشنواره یاری رساند. همین طور انتظار از صدا و سیمای استان نیز این است كه پژواك هنر و سینمای انسانی ایران را به خارج از مرزها منعكس كند و صرفاً پوشش خبری این رویداد به محدوده مرزهای كشور خلاصه نشود، برای اینكه دیپلماسی هنری موضوعی بسیار مهم در شرایط حال حاضر كشور است.
وی همین طور از برگزاری سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران همزمان با جشنواره فیلم كودك، در اصفهان آگاهی داد و اضافه كرد: این المپیاد در چارچوب یك اردوی استعدادیابی، اواخر مردادماه برای دومین سال در اصفهان برگزار می گردد و فراخوان المپیاد امسال، در دو بخش «ایده» و «فیلم» برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ ساله سراسر كشور اعلام شده تا این رده سنی، در موعد مقرر و بعد از گذراندن دوره های مخصوص آموزشی در انجمن سینمای جوانان، در این المپیاد پذیرفته شوند، این المپیاد در كشف و پرورش نسل جدید سینما و جهت دهی به استعدادهای آنان مؤثر است.
تابش درانتها با برشمردن اهمیت نقش هنرمندان اصفهانی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده و طرحی كه تدوین شده است، در یك پروسه دو سه ساله، اصفهان می تواند به قطب خلاقیت هنر كودك و نوجوان در ایران تبدیل گردد.
جشنواره و اهمیت تضمین بهداشت روانی كودكان
در ادامه این دیدار عباس رضایی استاندار اصفهان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره بین المللی در اصفهان، اظهار داشت: متاسفانه سرمایه گذاری در تولیدات هنری ویژه كودكان چندان زیاد نیست. بدین جهت سرمایه گذاری شهرداری اصفهان در حوزه فعالیت های در رابطه با كودكان، توجه به شادی و نشاط آنان بسیار مایه خرسندی و قابل تقدیر است.
قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: این جشنواره ارتباط مستقیمی با رشد مسائل فرهنگی شهر دارد و اصفهان نیز در مسائل فرهنگی دارای نیازها و حساسیت های ویژه ای است. از طرف دیگر لازم است ضمن مدیریت هزینه ها كیفیت ابعاد مختلف جشنواره نیز حفظ شود.
سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های كودكان و نوجوانان از ۲۸ مرداد (همزمان با عید سعید غدیر خم) تا ۴ شهریور ۱۳۹۸ مصادف با ۱۹ تا ۲۶ آگوست، به دبیری علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان انجام خواهد شد.


منبع:

1398/04/14
16:23:47
5.0 / 5
4411
تگهای مطلب: اهدا , تخصص , جشن , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری