برای نخستین بار انجام می شود؛

جنگ جهانی اول به صورت مستندی سه بعدی و رنگی روی پرده سینما

جنگ جهانی اول به صورت مستندی سه بعدی و رنگی روی پرده سینما كاراموند: پیتر جكسون در آنها پیر نمی شوند بزرگترین جنگ تاریخ معاصر را از نگاه سربازان روایت می كند.


به گزارش كاراموند به نقل از بی بی سی، پیتر جكسون خالق «ارباب حلقه ها»، برای اولین بار جنگ جهانی اول را به صورت مستندی سه بعدی و رنگی روی پرده سینما می برد. فیلم «آنها پیر نمی شوند» روایت بزرگترین جنگ تاریخ معاصر از نگاه سربازان است: روایتی رنگی از جنگی سیاه و سفید. پیتر جكسون در گفتگویی كه با ویل گوپرتز سردبیر بخش هنر بی بی سی داشت در مورد فیلم اظهار داشت: در ذهن ما جنگ جهانی اول یك جنگ سیاه و سفید است، تمام تلاش ما در این فیلم بر این بود كه جنگ را از نگاه سربازها به بیننده نشان بدهیم چون سربازها بطور قطع جنگ را رنگی می دیدند نه سیاه و سفید.
او در ادامه تصریح كرد: تمام تصاویر فیلم واقعی هستند و هیچ فریمی از فیلم بازسازی شده نیست و در اصل فیلم هم دستی برده نشده است.
كارگردان «هابیت» در پاسخ به این پرسش كه با وجود صامت بودن این فیلم ها، صدا را چگونه به آن ها اضافه كرده است اظهار داشت: ما اضافه كردن صدا را كاملا به بخش صدا سپردیم و آن ها هم خیلی خوب كار كردند اصلا فكر می كنید كه صدابردار درون جنگ بوده است. ما حتی یك قدم هم جلوتر رفتیم یك سری متخصص لب خوانی استخدام كردیم كه به ما گفتند مثلا سربازها چه آوازی می خواندند بعد همان ها را دادیم به دوبلورها تا بخوانند و با صدایشان به تصاویر روح بدهند، ما حتی از ارتش نیوزلند هم خواستیم تا خمپاره شلیك كند و صدای آن ها را ضبط كردیم ازاین رو تمام این صداها كه می شنوید، انفجارها همه واقعی هستند. ارتش نیوزلند شلیك می كرد و ما همه جا میكروفن گذاشته بودیم و صداها را ضبط می كردیم؛ هیچ صدایی ساختگی نیست. همه صداهاواقعی هستند.
جكسون در انتها اظهار داشت: امیدوارم این فیلم كودكان را ترغیب كند كه به سراغ تاریخچه خانواده شان بروند بهترین كاری كه یك نفر می تواند انجام دهد این است كه ببیند خانواده اش چه نقش و سهمی در جنگ جهانی اول داشته است. این گونه می تواند درس های مهمی بگیرد.

1397/07/19
15:17:07
5.0 / 5
4928
تگهای مطلب: تخصص , سینما , فیلم , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری