تسلیت محسن جوادی برای درگذشت محمد دبیرسیاقی

تسلیت محسن جوادی برای درگذشت محمد دبیرسیاقی كاراموند: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت سیدمحمددبیرسیاقی را تسلیت گفت.


به گزارش كاراموند به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دكتر محسن جوادی با صدور پیامی درگذشت دكتر محمد دبیرسیاقی، پژوهشگر، استاد ادبیات و مصحح متون كهن فارسی، را تسلیت گفت.
متن پیام معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:
خبر درگذشت استاد گرانقدر، مدرس محترم ادبیات و پژوهشگر و مصحح متون كهن فارسی دكتر محمد دبیرسیاقی باعث تاثر شد. آن مرحوم در طول عمر پرثمر خود خدمات شایسته ای به زبان و ادبیات فارسی عرضه كرد؛ چه در فاصله سال های همكاری با مرحوم علی اكبر دهخدا در تدوین لغت نامه دهخدا، چه در تداوم همكاری با موسسه لغت نامه و مركز بین المللی آموزش زبان فارسی، چه با تحقیق و تالیف مقاله های متعدد، چه با تالیف كتاب های مورد اعتنا در حوزه ادبیات و زبان فارسی و چه در تصحیح متون كهن فارسی. در بین آثار پرارزش دكتر دبیرسیاقی، توجه ویژه آن مرحوم به شاهنامه فردوسی قابل توجه و تقدیر است كه از آن میان می توان به كشف الابیاتی از شاهكار استاد سخن و تلاش در آسان سازی رجوع به شاهنامه اشاره نمود.
درگذشت دكتر محمد دبیرسیاقی برای عرصه فرهنگ ایران خسران است و اینجانب این خسران را به اهالی فرهنگ و هم به خانواده آن مرحوم تسلیت می گویم. از خداوند بخشنده برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می كنم.»



1397/07/17
14:04:48
5.0 / 5
5120
تگهای مطلب: خدمات , فرهنگ , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری