اجرای طرح آزمایشی شهر گردشگری در شهر جهانی یزد

اجرای طرح آزمایشی شهر گردشگری در شهر جهانی یزد كاراموند: مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن اطلاع از اجرای طرح پایلوت شهر گردشگری در شهر جهانی یزد اظهار نمود: نتایج این طرح به سایر شهرهای توریستی كشور تعمیم داده می شود.


به گزارش كاراموند به نقل از ایسنا، «فاطمه دانش یزدی» اظهار نمود: شهر تاریخی یزد كه از دیرباز زبانزد خاص و بوم بوده است و شاهد حضور گردشگران متعددی از اقصی نقاط جهان است، هم اكنون بعد از ثبت در فهرست میراث جهانی یونسكو بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار گرفته است كه در همین راستا می توان با تعریف و تولید درآمدهای پایدار در حوزه گردشگری آینده شهر خویش را به بهترین نحو رقم زد.
این مقام مسئول خاطرنشان كرد: یكی از رویكردهای مهم یك شهر جهانی، تبدیل آن به مقصد گردشگری است به گونه ای كه گردشگر فقط برای دیدن آن شهر سفر خویش را آغاز كند.
وی ابراز امیدواری كرد كه شهرداری شهر جهانی یزد در تحول جدید خود شعار و رسالتی جدید را در تمام سطوح مدیریتی و كارشناسی و با نگاهی دقیق به خصوصیت های شهر یزد، اهداف اجرایی خویش را با تبدیل این شهر جهانی به یك مقصد گردشگری دنبال كند تا با همراهی و همیاری این اداره كل، شهر جهانی یزد به مقصدی مناسب و بی نقص برای گردشگران تبدیل شود.
دانش یزدی با اشاره به این نكته كه مدیریت گردشگری وظیفه پیگیری امور گردشگران داخلی و خارجی را بر عهده دارد، اضافه كرد: هم اكنون گردشگری محور توسعه كشور است و باید بیش از گذشته به این مهم توجه شود، در همین راستا مسئولان باید با دید باز و ویژه ای این مهم را مورد توجه قرار دهند و برنامه ریزی های لازم را برای توسعه و بهره برداری از ظرفیت های گردشگری به مرحله اجرا درآورند.
مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اجرای طرح پایلوت «شهر گردشگری» در یزد، تصریح كرد: مقرر شده است نتایج اقداماتی كه در جهت تبدیل یزد به شهر گردشگری انجام می گردد به سایر شهرهای توریستی كشور تعمیم داده شود و ما خرسندیم كه بنیانگزار این اصل در كشور هستیم.
این مقام مسئول اظهار نمود: شهر گردشگری در تعریف ها، شهری زنده است كه از وجود گردشگر در ساعات شبانه روز بیشترین بهره را می برد و در همین راستا باید رویدادهای مناسب در استان تولید كرد تا علاوه بر ماندگاری گردشگر، سفیرانی برای القای فرهنگ ایرانی اسلامی باشیم.


 

1396/07/24
17:47:00
5.0 / 5
5429
تگهای مطلب: گردشگری , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری