فانوس به بازار موسیقی می آید

فانوس به بازار موسیقی می آید به گزارش كاراموند آلبوم موسیقی فانوس كه حاصل همكاری دو نوازنده سنتور است، منتشر گردید.


به گزارش كاراموند به نقل از ایسنا بر مبنای خبر رسیده، در آلبوم «فانوس» كه نخستین آلبوم دو نوازی پولاد تركمن راد و روزبه مطیعا است، آثاری از بزرگان موسیقی ایرانی و همینطور این دو نوازنده سنتور شنیده می گردد.
امیر اسلامی -عضو هیات علمی دانشكده موسیقی دانشگاه هنر تهران- در یادداشتی كه در دفترچه این سی دی منتشر شده، نوشته است: «آنچه كه در مورد این آلبوم فراتر از جنبه های موسیقیائی آن به چشم می خورد و به گوش شنیده می شود، همكاری بسیار همدلانه این دو نوازنده است. این همدلی و همفكری از بیان اجراهای این دو نوازنده به راحتی قابل درك است. نوانس های دقیق و صحیح، احساس یكدست و بیان روان، وفاداری به تمپو (در عین اینكه ساز كوبه ای به عنوان همراهی وجود ندارد و قطعات به صورت آنسامبل و بدون مترونم ضبط شده است) همه حاكی از یك همدلی بسیار منطقی موسیقائی است. »
آلبوم دونوازی «فانوس» شامل دو نوازی های سنتور از ساخته های استادان بزرگ موسیقی ایرانی فرامرز پایور، حسین دهلوی، پرویز مشكاتیان و اسماعیل تهرانی در كنار ساخته های این دو نوازنده سنتور است.
روزبه مطیعا متولد ۱۳۵۷ در تهران است. او نواختن ساز سنتور را از سال ۱۳۶۹ نزد استاد فرامرز پایور آغاز كرد. مطیعا، فارغ التحصیل دانشگاه هنر در رشته نوازندگی موسیقی ایرانی در سال ۱۳۸۳ و مقطع كارشناسی ارشد در سال ۱۳۸۷ است.
او در رشته موزیكولوژی در دانشگاه پاریس هم تحصیل كرده است و هم اكنون دانشجوی دكترای اتنوموزیكولوژی در دانشگاه كلن آلمان است. مطیعا هم از اساتید دیگری هم چون اسماعیل تهرانی، سعید ثابت و اردوان كامكار بهره برده است و برگزاری كنسرت های مختلف به صورت سلو در فرانسه و آلمان و همینطور اجراهای مختلف در آنسامبل های ایرانی و تلفیقی را در كارنامه خود دارد.
پولاد تركمن راد متولد ۱۳۶۰ در تهران است. او نواختن سنتور را از سال ۱۳۶۹ نزد استاد نادر سینكی آغاز كرد و از محضر اساتید دیگری هم چون اسماعیل تهرانی، سعید ثابت و اردوان كامكار بهره برد. تركمن راد، فارغ التحصیل دانشگاه هنر در رشته نوازندگی موسیقی ایرانی در سال ۱۳۸۳ است و تحصیلات خود در این رشته را در دانشگاه كلن آلمان در رشته اتنوموزیكولوژی ادامه داده است.
این نوزانده سنتور تابحال اجراهایی در قالب تك نوازی و آنسامبل های ایرانی و تلفیقی در ایران، آلمان و فرانسه داشته است.



 

1396/07/15
20:13:01
5.0 / 5
4908
تگهای مطلب: هنر , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری