مسئول دبیرخانه كانون مساجد یزد در بازدید از ایسنا:

تولید مخاطب جدی ترین نیاز توسعه فرهنگی كشور است

تولید مخاطب جدی ترین نیاز توسعه فرهنگی كشور است كاراموند: مسئول دبیرخانه كانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد، اظهار داشت: تولید مخاطب جدید یكی از جدی ترین نیازهای توسعه فرهنگی عمومی كشور است كه باید توسط رسانه ها و مساجد صورت گیرد.


به گزارش كاراموند به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین«مصطفی گرجی» مسئول دبیرخانه كانون فرهنگی مساجد استان یزد به همراه«سیدضیاء میررحیمی» مسئول روابط عمومی دبیرخانه كانون مساجد استان از دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در یزد بازدید كرد.
حجت الاسلام گرجی در این بازدید ضمن آشنایی نزدیك با فعالیت های این خبرگزاری، در نشستی چند ساعته پیرامون اقدامات و برنامه های فرهنگی دبیرخانه كانون مساجد استان توضیحاتی عرضه كرد.
وی با بیان این كه فعالیت خبرنگاری كاری سخت و حساس است، اظهار نمود: متن و خبر خبرنگار در حقیقت مبین استعداد و قدرت درك وی از مسائل پیرامون جامعه است.
مسئول دبیرخانه كانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد برخورداری از اطلاعات دقیق از حوزه انفورماتیك را یكی از مهمترین خصوصیت خبرنگاری دانست و اضافه كرد: یك خبرنگار باید سرشار از اطلاعات فنی و مهارتی در حوزه اطلاع رسانی باشد.
این مقام مسئول با بیان این كه در دوران مدرن امروزی بحث اطلاع رسانی عامل مهمی در توسعه و پیشرفت است، اظهار داشت: «چطور بگویم» و «چه چیزی را بگویم» منشأ دانایی و اطلاعات یك خبرنگار برای نقش آفرینی بیش از پیش است.
گرجی شناخت سلایق جامعه را از دیگر رسالت های اصحاب رسانه عنوان نمود و ادامه داد: یك خبرنگار موفق كسی است كه بتواند خدمات خویش را به تناسب تقاضا عرضه نماید.
وی با بیان این كه خبرنگاران باید از هنر خود برای رفع دغدغه مردم استفاده كنند، تاكید كرد: تولید مخاطب جدید یكی از نیازهای جدی توسعه فرهنگی عمومی كشور است.
مسئول دبیرخانه كانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود تولید مخاطب و جذب حداكثری قشر خاكستری جامعه را همچون اولویت های اجرایی دبیرخانه كانون مساجد در استان و كشور دانست و بیان كرد: اردو زدن پشت دیوار دانایی و علم در دستور كار كانون فرهنگی مساجد است.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت درك ذهنی مخاطب در عرصه خبر، اظهار داشت: فضای امروز جامعه ما رومانیك است بنابراین مخاطب شناسی باید مورد توجه دست اندركاران فرهنگی قرار گیرد.
گرجی تولید مخاطب و تخصصی كردن فعالیت در مساجد را یكی از اولویت های اجرایی برای مساجد در تراز انقلاب اسلامی عنوان نمود و اضافه كرد: متأسفانه تابحال آن طور كه باید و شاید در حوزه زیبایی شناختی مساجد كار نشده است.
وی خاطرنشان كرد: كانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد مأموریت دارند كه تمام افراد جامعه با هر سلیقه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را در كانون ها جذب و نسبت به ساماندهی آنها اقدام نمایند.
این مقام مسئول در ادامه با بیان این كه ائمه جماعت باید مهندسی دین را در اولویت اجرایی خود قرار دهند، اظهار داشت: نهادینه كردن ارزش های اسلامی بین تمام اقشار جامعه بخصوص قشر خاكستری یكی از مهمترین رسالت های ائمه جماعت است.
گرجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم استفاده از قالب هنر برای تبیین ارزش های اسلامی بین نسل جوان، خاطرنشان كرد: نهادهای اجتماعی و فرهنگی باید مراقب باشند كه خودشان دچار سوء تبلیغ نشوند.
وی با بیان این كه تبلیغ درست و بجا نقش مهمی در خنثی كردن توطئه های فرهنگی دشمنان دین و نظام اسلامی دارد، تاكید كرد: به چالش كشیدن مساجد و نقش آفرینی این مهم باید در دستور كار رسانه قرار گیرد.
«سیدضیاء میررحیمی» مسئول روابط عمومی دبیرخانه كانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد در ادامه با بیان این كه هم اكنون 810 كانون فرهنگی در مساجد استا فعالیت می نمایند، تصریح كرد: بر مبنای برنامه ریزی های انجام شده مقرر است از این پس تمام اعضای كانون فرهنگی مساجد چارت بندی و در قالب اطلاعات مشخص ساماندهی شوند.



1397/01/28
15:25:28
5.0 / 5
3982
تگهای مطلب: طلا , فرهنگ , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری