نامزدهای جایزه ادبی دوبلین معرفی گشتند

نامزدهای جایزه ادبی دوبلین معرفی گشتند كاراموند: جایزه ۱۰۰ هزار یورویی «دوبلین» بعنوان یكی از گران ترین جوایز ادبی جهان، نامزدهای سال ۲۰۱۸ خویش را شناخت.


به گزارش كاراموند به نقل از آیریش تایمز، ۱۰ رمان شامل آثاری از شش نویسنده زن و چهار نویسنده مرد برای جایزه ادبی ۱۰۰ هزار یورویی «دوبلین» در سال ۲۰۱۸ رقابت خواهند كرد تا برای نخستین بار از سال ۱۹۹۶ و آغاز این رویداد سینمایی تعداد نامزدهای زن از مردان بیشتر باشد.
«مایك مك كورمك» با رمان «استخوان های خورشیدی» و «ایمار مك براید» با كتاب «بوهمیای صغیر» از ایرلند، «نوری در دوردست» نوشته «انتونیو مارسكو» از ایتالیا، «اعمال انسانی» نوشته «هان كانگ» از كشور كره جنوبی، «زن همسایه» از «یوانده اتوموسو» از آفریقای جنوبی، «نام من لوسی بارتون است» اثر «الیزابت استراوت» از ایالات متحده آمریكا، «مهاجرت بدن ها» نوشته «یوری هررا» از مكزیك، «لادیوین» نوشته نویسنده فرانسوی «ماریا نادیا»، «دیده نشده» از «روی یاكوبسن» از كشور سوئیس و «آخرین عشق بابا دنیا» نوشته «آینا برونسكی» از آلمان، ۱۰ نامزدهای نهایی جایزه ادبی «دوبلین» در سال ۲۰۱۸ هستند.
جایزه بین المللی «دوبلین» كه تا چند سال پیش با عنوان «ایمپك دوبلین» برگزار می شد، گران ترین جایزه كتاب ادبی جهان است كه به یك رمان تعلق می گیرد. مبلغ نقدی این جایزه ۸۰ هزار پوند (معادل ۱۰۰ هزار یورو) است.
كتابخانه های عمومی سرتاسر جهان می توانند عناوین برگزیده خویش را جهت شركت در این رقابت بین المللی معرفی كنند. از برندگان پیشین این جایزه می توان به «جیم كریس»، «كالوم مك كن» و «دیوید مالوف» نام برد.
این جایزه به كتاب هایی كه به زبان انگلیسی نوشته یا ترجمه شده و در فاصله زمانی یك سال اخیر انتشار یافته باشند، تعلق می گیرد. شورای شهر دوبلین ایرلند با همكاری فرمانداری دوبلین و كمپانی «ایمپك» برگزاركنندگان این جایزه ادبی هستند.
برنده نهایی جایزه ادبی دوبلین ۲۰۱۸ روز ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) اعلام می گردد.



1397/01/17
14:21:48
5.0 / 5
4585
تگهای مطلب: برند , جایزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری