آیت الله ری شهری در جلسه تفسیر قرآن كریم عنوان كرد:

چرا هشدارهای قرآن برای كافران تاثیر ندارد؟

چرا هشدارهای قرآن برای كافران تاثیر ندارد؟ كاراموند: آیت الله محمدی ری شهری در جلسه هفتگی تفسیر قرآن كریم در تفسیر آیه ششم از سوره مباركه بقره اظهار داشت: در این آیه تاكید گردیده است كه هشدارهای قرآن بركافران تاثیری نخواهد داشت، زیرا آن ها به هیچ وجه ایمان نخواهند آورد.



به گزارش كاراموند به نقل از ایسنا، به نقل از آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، آیت الله محمدی ری شهری با استناد به آیه ۱۹ سوره انعام بیان كرد: بنا بر تصریح قرآن كریم، خداوند میان پیامبر(ص) و مردم گواه و شاهد است و قرآن به پیامبر(ص) وحی شده تا با آن مردم را و هر آنكس را كه این پیام به او برسد اخطار دهد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: در روایت آمده است كه روزی پیامبراكرم (ص) بر بلندی كوهی در مكه قرار گرفت و فریاد « یا صباحا » سرداد كه نوعی فریاد هشدارآمیز برای مردم آن دوره شناخته می شد و بعد از اینكه همه مردم در آن منطقه جمع شدند، ابتدا پیامبر(ص) فرمودند كه اگر به شما بگویم دشمنی امشب می خواهد به شما شبیخون بزند، سخن مرا باور می كنید؟ همه گفتند: ما از تو دروغی نشنیده ایم تو صادق و امین هستی، پس سخنت را باور می نماییم، رسول اكرم (ص) در پاسخ فرمودند كه من شما را از عذاب شدید و خطرناكی می ترسانم كه اگر راهی كه به شما معرفی كرده ام، انتخاب نكنید، آن عذاب در انتظار شماست، در این میان ابولهب با اینكه عموی پیامبر بود، خطاب به پیامبر(ص) فریاد زد: ما را دعوت كرده ای از این سخنان به ما بگویی «تباً لك»(یعنی دستهایت بریده باد) و در این حال سوره شریفه « تبت یدا ابی لهب و تب» نازل گردید.

آیت الله محمدی ری شهری در ادامه اظهار داشت: در روایت آمده است كه پیامبر اكرم(ص) بعد از آیه شریفه «و انذر عشیرتك الاقربین... » خویشان و نزدیكان خویش را فراخواند به آنان فرمود: « ای مردم! بلدِ راه به كسان خود دروغ نمی گوید و من اگر هم دروغگو بودم، به شما دروغ نمی گفتم به خداوندی كه هیچ خدایی جز او نیست، من فرستاده به حق خدا به سمت شما خصوصا و به سمت همه مردم عموما هستم به خدا قسم همان گونه كه می خوابید، می میرید و همان گونه كه بیدار می شوید، برانگیخته خواهید شد و مطابق كردارتان حسابرسی خواهید شد و در برابر نیكی، پاداش نیك خواهید یافت و در برابر بدی، كیفر بد خواهید چشید بهشت جاویدان در كار است و دوزخ همیشگی. »

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان كرد: مردم در پاسخ به هشدارهای قرآن دو دسته اند، یكی كسانی كه دعوت قرآن را می پذیرند یعنی متقیان و هم كسانی كه دعوت قرآن را نمی پذیرند كه آنان هم به دو گروه كافران و منافقان تقسیم می شوند.

آیت الله محمدی ری شهری با طرح این پرسش كه اغلب پیروان اولین پیامبر(ص)، ابتدا كافر بودند و بعد از بعثت آن حضرت مسلمان شدند در بیان دلیل اینكه قرآن می فرماید اخطار پیامبر در كافران اثری ندارد اظهار داشت: مقصود از كافران، همه افراد غیر مسلمان نیست بلكه گروه خاصی از آنها است وكافران به سه دسته كافری كه نه خوب است و نه بد، كافر خوب و هم كافر بد تقسیم می گردد كه در جلسه آینده ان شاء الله توضیحات آن بیان خواهد شد.




1396/11/02
13:59:34
5.0 / 5
4589
تگهای مطلب: مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری