همراه با آثار جشنواره تئاتر كودك و نوجوان؛
تولید روزی برای آرزو با حقوق بازنشستگی ستاد جشنواره همراهی کرد
کاراموند: کارگردان نمایش روزی برای آرزو که از دزفول در سی امین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به صحنه رفت، ضمن اشاره به روند ایجاد نمایش، برنامه ریزی و عملکرد ستاد جشنواره را قابل قبول ارزیابی کرد.
مرتضی سخاوت نویسنده، کارگردان و تهیه کننده نمایش «روزی برای آرزو» که در بخش نوجوان سی امین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان روی صحنه رفت، درباره ی بازخورد و استقبال مخاطبان از اجرای این اثر نمایشی به گزارشگر مهر اظهار داشت: ما یک نوبت اجرا در بامداد و ۲ نوبت اجرا در عصر داشتیم و استقبال مخاطبان عالی بود و ارتباطی متقابل بین نمایش و مخاطبان برقرار شد. خوشحال هستیم که کار را آنگونه که شایسته بود روی صحنه بردیم. وی درباره ی موضوع نمایش توضیح داد: «روزی برای آرزو» گرفته شده از اسطوره آرش کمانگیر با نگاهی نو و معاصر است. آرش کمانگیر بعنوان بستر مناسبی برای ایجاد قصه ای جدید استفاده شد. کار به صورتی سایکودرام است و در این نمایش یک بچه چگونگی از نوجوانی به جوانی رسیدن را می آموزد. سخاوت که حدود ۱۰ بار در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور داشته است، ضمن اشاره به اجرای این نمایش در سالن بوعلی شهر همدان، درباره ی برنامه ریزی ستاد جشنواره سی ام تصریح کرد: کیفیت سالن مناسب بود و مسئولان و همکاران ستاد جشنواره و سالن همراهی خوبی با گروه داشتند. برنامه ریزی نیز خیلی قابل توجه بود. ما با گروه بازیگران دختر نمایش ساعت ۴ بامداد از دزفول به همدان رسیدیم و خانم معصومی از ستاد جشنواره در آن ساعت در ترمینال حضور پیدا کرد و فورا برای اسکان ما اقدامات لازم را انجام داد. اگر لطف ایشان نبود بیشتر بچه های گروه بیمار می شدند. کارگردان «روزی برای آرزو» درباره ی این که آیا مسئولان استان خوزستان از این نمایش برای حضور در سی امین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حمایت کرده اند یا نه، اشاره کرد: هیچکدام از مسئولان استان حاضر نشد حتی مینی بوسی را در اختیار گروه قرار دهد تا به همدان سفر نماییم و بنابراین من با هزینه شخصی بلیت اتوبوس برای تمام اعضاء گروه را تامین کردم. متاسفانه بچه های گروه برای رسیدن به همدان و جشنواره اذیت شدند. تمام هزینه تولید کار را شخصی تامین و بعنوان مثال ۱۵ میلیون تومان هزینه جابه جایی دکور نمایش را پرداخت کردم. سال ها است که بازنشسته فرهنگی هستم. از آنجاییکه دیده بودیم دیگر گروههای تئاتر استان هم در مراجعه به مدیران و مسئولان به در بسته می خورند، برای حفظ حرمت خودمان در هیچ خانه ای را نزدم. وی درباره ی اجرای عمومی «روزی برای آرزو» در شهر دزفول تصریح کرد: من با ۶۵ سال سن رغبتی برای حضور در جشنواره نداشتم ولی برای ایجاد انگیزه بیشتر در بچه ها در این رویداد حضور پیدا کردم. قبل از این نمایش را در عرصه هنری تهران روی صحنه برده بودیم و مقرر است نمایش را از یک بهمن در دزفول نیز اجرا نماییم. سخاوت با اشاره به اینکه قسمتی از کمک هزینه مدنظر جشنواره به گروه پرداخت شده است، متذکر شد: این مبالغ پاسخگوی نیازهای مالی ما نیست. تئاتر ما به سمتی رفته که گروه ها یا با استفاده از فناوری دیجیتال، موزیک و جلوه های ویژه کار تولید می کنند یا به سوی تولید و اجرای کمدی های نازل رفته اند. تئاتر محتواگرا در کشور ما مهجور شده است. متاسفانه سلیقه مخاطب را آن تئاترها تغییر داده است. وی در انتهای سخنان خود تاکید کرد: من بعنوان یک بازنشسته یک دفعه می توانم از جیب خود برای تولید و اجرای کار هزینه کنم تا نوجوانان علاقمند به تئاتر از مسیر درست منحرف نشوند ولی نمی دانم تا کی بتوانم این کار را انجام دهم. باید این وضعیت تئاتر بصورت ریشه ای لطمه شناسی شود تا بار دیگر شاهد تولید و اجرای آثاری باشیم که به معنای واقعی تئاتر هستند. عکس از پرتو جغتایی است.
بطور خلاصه مرتضی سخاوت نویسنده، کارگردان و تهیه کننده نمایش روزی برای آرزو که در بخش نوجوان سی امین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان روی صحنه رفت، درباره ی ی بازخورد و استقبال مخاطبان از اجرای این اثر نمایشی به گزارشگر مهر عنوان کرد: ما یک نوبت اجرا در بامدادان و ۲ نوبت اجرا در عصر داشتیم و استقبال مخاطبان عالی بود و ارتباطی متقابل بین نمایش و مخاطبان برقرار شد. تئاتر ما به سمتی رفته که گروه ها یا با استفاده از فناوری دیجیتال، موزیک و جلوه های ویژه کار تولید می کنند یا به طرف تولید و اجرای کمدی های نازل رفته اند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان کاراموند در مورد این مطلب