2024 چه رکوردهایی را برای طلا رقم می زند؟

2024 چه رکوردهایی را برای طلا رقم می زند؟ به گزارش کاراموند، سرمایه گذاران طلا پیشبینی می کنند که قیمت های طلا در سال آینده بی سابقه باشد.


به گزارش کاراموند به نقل از ایسنا، طلا در راه رشد سالانه ۱۳ درصدی در سال ۲۰۲۳ قرار دارد که بهترین سال آن از سال ۲۰۲۰ است و حدود ۲۰۶۰ دلار در هر اونس معامله می شود. با عنایت به عملکرد شگفت آور قوی در سال ۲۰۲۳، شاهد افزایش قیمت های بیشتر در سال ۲۰۲۴ هستیم.
طلا در ۴ دسامبر، با شرط کاهش سیاست پولی ایالات متحده در اوایل سال ۲۰۲۴ به بالاترین سطح خود یعنی ۲۱۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید و از رکورد قبلی که در سال ۲۰۲۰ کاسته شده بود، پیشی گرفت.
این فلز گرانبها در ماه مه سال جاری و با وقوع بحران بانکی منطقه ای ایالات متحده، تقریبا به قلمروی ناشناخته تبدیل شد. تا ماه اکتبر، نزدیک به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس عقب نشینی کرد تا این که تحت تأثیر درگیری رژیم صهیونیستی با غزه قرار گرفت.
نظرسنجی رویترز در اکتبر پیش بینی نمود که قیمتها در سال ۲۰۲۴ به صورت میانگین ۱۹۸۶ دلار و ۵۰ سنت خواهد بود. آنها تا کنون امسال به صورت میانگین بالای ۱۹۵۰ دلار بوده اند که بالاتر از میانگین سالانه قبلی است. جی پی مورگان در اواسط سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلاست و در کاهش نرخ بهره به اوج ۲۳۰۰ دلاری می رسد. یوبی اس پیشبینی می کند در صورت تحقق کاهش ها، رکورد ۲۱۵۰ دلار تا آخر سال ۲۰۲۴ به ثبت برسد.
بر اساس گزارش رویترز، شورای جهانی طلا در چشم انداز سال ۲۰۲۴ خود پیش بینی نمود که کاهش حدود ۴۰ تا ۵۰ واحد پایه در بازدهی سررسید طولانی تر، بعد از ۷۵ تا ۱۰۰ واحد کاهش نرخ، می تواند منجر به افزایش ۴ درصدی طلا شود.




منبع:

1402/10/10
14:12:42
5.0 / 5
271
تگهای مطلب: بحران , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری