پیام محمد خزاعی؛

آموزشگاه های سینمایی مدام باید به روز شوند

آموزشگاه های سینمایی مدام باید به روز شوند کاراموند: کاراموند: محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در پیامی به دومین جشنواره سراسری آموزشگاه های آزاد سینمایی به طرح نکاتی درباره ی اهمیت نقش این آموزشگاه ها در تربیت استعدادهای تازه برای سینمای ایران پرداخت.



به گزارش کاراموند به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره سراسری آموزشگاه های آزاد سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در پیامی به دومین جشنواره سراسری آموزشگاه های آزاد سینمایی عنوان کرد: «سینما به مفهوم یک هنر، ساحت گسترده و عمیقی است که چشم اندازهای وسیعی را تحت تسلط خود دارد. هنر آرمانی، هنر انسان سازی است. اعتقاد به خصیصه انسان زایی هنر که به الگوآفرینی های فردی و جمعی منتج می شود، افق مطلوب رویکرد های آموزشی تولیت دولتی فرهنگ و هنر است که علاوه بر ترویج مهارت ها به تجلی معرفت و معنویت چشم دارد.
این بزرگترین دستاورد هنر دینی است که مبتنی بر دانش محوری و تجربیات موروثی به اقناع علمی و ارتقای ذوقی و نوسازی آموزشی هدایت می شود.
تقویت علمی، مهارتی و رقابت آفرینی از با اهمیت ترین مولفه های تحکیم و تثبیت آموزشگاه های آزاد سینمایی شمرده می شود که این نقش موثر را سازمان امور سینمایی به عنوان تکلیفی حمایتی و نگاهی نتیجه محور، برعهده گرفته است.
در هنگامه ای که تکنولوژی هر ساعت ما را به ضیافت تازه ای از غافل گیری و شگفتی می برد، لزوم توجه به آموزش و راهکارهای استفاده بهینه از آن در سینمای ایران بیش از پیش احساس می شود و بدیهی است که آموزشگاه های آزاد سینمایی در این زمینه می توانند اسبابی باشند تا سینمای ایران از کاروان فناوری های روز و دستاوردهای آن عقب نماند.
علم سینما در دنیای امروز، در همه ابعاد، درحال «نو شدن» است، کار آموزشگاه ها، از آنجا جلوه پیدا می کند که باید مدام درحال تازه شدن و به روز شدن باشد. این خاصیت سبب شده که آموزشگاه های سینمایی، مسیری امن برای به کارگیری علم روز، در بدنه سینمای ایران باشند در عین حال، تردیدی نیست که تقویت ساختارهای آموزشی در دانشگاه ها و آموزشگاه ها بوسیله دروس فلسفه اسلامی هنر و تعالیم معرفتی یک پیش نیاز اساسی و احیای دروس معرفتی هنر یک ضرورت است.
آموزشگاه های آزاد سینمایی باید محلی برای پرورش توامان جوانان متخصص و متعهد باشد و در کنار آموزش تخصصی، مسائل معرفتی نیز در راه تکامل آموزشی طراحی شود.
متاسفانه احساس می شود در دانشگاه ها و آموزشگاه ها فقط به جنبه تربیت تکنیسین های خوب توجه صورت می گیرد در صورتیکه عرصه هنر و هنرمندی عالم کشف، شهود و سیر کردن در جهان معانی است و در آن صورت است که خلق آثار، ابعاد دیگری پیدا می کند.
اهتمام سازمان سینمایی با محوریت «اخلاق، آگاهی، امید» در امتداد استانداردسازی بر توسعه منضبط آموزشگاه های سینمایی، گسترش عدالت فرهنگی، کشف و پرورش استعدادهای خلاقه و زمینه سازی برای بروز نسل نو، تبیین هویت ایرانی اسلامی، با هدف تولید متعهدانه و انتقال تجارب ممتاز اساتید متمرکز شده است.
دومین جشنواره هنرجویان آموزشگاه های آزاد سینمایی با هدف ورود به گام دوم تربیت نسل آگاه، با دانش و متعهد به ارزش ها و منافع ملی در فرایندی رقابتی و بمنظور پایش توانمندی ها، ارزیابی آثار و معرفی نخبگان سینمایی آموزشگاه ها به فضای حرفه ای اجرا شود.
ترویج فضیلت های اجتماعی، مسئولیت پذیری نسل جوان، مشارکت شهروندی و اولویت بخشی به نهاد خانواده، از رویکرد های این دوره از جشنواره معرفی شده است که بازتاب هنرمندانه آن در تولیدات سینماگران جوان و پرشور و شعور مایه امیدواری خواهد بود.
امیدوارم افق پیش رو، به منظر باشکوهی بدل شود تا ایران اسلامی بدان ببالد و بتوانیم شکوفایی ملی هنر سینما را جشن بگیریم.» آثار راه یافته به دومین جشنواره سراسری آموزشگاه های آزاد سینمایی معرفی شدند فیلم های کوتاه راه یافته به دومین جشنواره سراسری آموزشگاه های آزاد سینمایی به شرح زیر معرفی شدند: «آلزایمر» به کارگردانی سعید ونایی از تهران «اوهام» به کارگردانی مرتضی آقاجانی از زنجان «زیبای زیبا» به کارگردانی سجاد موسوی از تهران «سردست» به کارگردانی فاطمه سادات جلالی از تهران «نزدیک تر از دور» به کارگردانی شاهین آقازاده از تهران «منم همین طور» به کارگردانی سعید دولتی از تهران «همسایه» به کارگردانی پیروز کرمی از تهران «شهر عسل» به کارگردانی معین روح الامینی از تهران «نگاه خدا» به کارگردانی علیرضا موسی زاده از تهران «ارشیا» به کارگردانی مهرداد بشارت و مرضیه قاسمی از تبریز «دزد» به کارگردانی فرزام طبیبی از تبریز «صدای سکوت» به کارگردانی الهام آقاجری از اصفهان «دوراهی» به کارگردانی ستایش افشانی از تهران «لبه گود» به کارگردانی رایحه مظفری از تهران «چک» به کارگردانی مهرداد مهرکیش از تهران «درخت» به کارگردانی دانیال محمدعلی از تهران «۹۹-۹۷» به کارگردانی السا آذرگون از تهران «مترسک» به کارگردانی هما زرینی از تهران «مادر» به کارگردانی دانیال غلامی از یزد «ویلای خیابان ۲۲» به کارگردانی طاها قارداشی از تهران «الماس و شیشه» به کارگردانی داریوش کرمیار از تهران «داس» به کارگردانی کاووس قاسمی از تهران «آخرین بار» به کارگردانی زهرا نظری از قزوین «یادداشت» به کارگردانی محمدرضا دهستانی از قم «همزاد» به کارگردانی آقامرتضی ربیعی از تهران «آبنبات تلخ» به کارگردانی متین خاتمی از تهران «کله» به کارگردانی سهیل عرب از بوشهر «دستبند» به کارگردانی محسن تقی زاده از تهران «بین خطوط رفاقت» به کارگردانی محمدصادق سعدی از مشهد «بدرقه سکوت» به کارگردانی محمدرضا دهستانی از قم «مرا ببوس» به کارگردانی الناز نادریان از زنجان «کانیبال» به کارگردانی مهتاب فرهادی از تهران «کابگراس» به کارگردانی سیدعلی حائری از تهران «لیلا» به کارگردانی حسین رضائیان از تهران «من، او، مهتاب» به کارگردانی مجید نورالفلق از تهران «تله هوس» به کارگردانی کیانا تعصبی از تهران «فاصله رنگی» به کارگردانی شاهین آقازاده از تهران مسعود مددی، علی محمدقاسمی و مجید شیخ انصاری هیات انتخاب بخش فیلم کوتاه دومین جشنواره سراسری آموزشگاه های آزاد سینمایی هستند. دومین جشنواره سراسری آموزشگاه های آزاد سینمایی به دبیری مهدی شفیعی از ۳۰ آبان تا ۳ آذر ۱۴۰۲ در موزه سینما انجام می شود.


منبع:

1402/08/30
08:02:08
5.0 / 5
238
تگهای مطلب: استاندارد , ایران , تخصص , جشن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری