بهرام دبیری در گفتگو با مهر:

پل آبگینه یادی از چشم انداز كودكی ام است، فراموش شدن یك هنر

پل آبگینه یادی از چشم انداز كودكی ام است، فراموش شدن یك هنر كاراموند: پل آبگینه عنوان نمایشگاهی از نقاشی پشت شیشه است كه بهرام دبیری آنرا یادآور چشم انداز پلی می داند كه از دوره كودكی در ذهن حفظ نموده است.



بهرام دبیری هنرمند نقاش كه این روزها نمایشگاه نقاشی های پشت شیشه اش را در گالری گلستان برگزار كرده است به خبرنگار مهر اظهار داشت: «پل آبگینه» نمایشگاهی از ۳۶ تابلو نقاشی ام است كه امسال در ابعاد مختلف با استفاده از رنگ روی شیشه خلق كرده ام.
وی با یادآوری اینكه هنر نقاشی پشت شیشه تاریخچه چند صد ساله در ایران دارد، بیان كرد: امروزه كارم این است كه به تاریخ نقاشی ایران، تكنیك ها، زیبایی شناسی و فضاها نگاه كنم و حاصل این نگاه منجر به خلق تعدادی از كارهای امسال شده است.
این هنرمند كه عنوان «پل آبگینه» را برای نمایشگاهش در نظر گرفته است درباره دلایل این انتخاب اظهار نمود: «پل آبگینه» از این لحاظ برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است كه هم نقاشی پشت شیشه به حساب می آید و هم من را یاد مزرعه زیبایی در فاصله بین شیراز تا بوشهر می اندازد كه پل بسیار جذابی دارد. آن پل، پل آبگینه نام داشت و از آنجائیكه از كودكی این پل و مزرعه را دوست داشتم تصمیم گرفتم عنوان نمایشگاهم را هم «پل آبگینه» بگذارم و با این روش یادی از چشم انداز كودكی كنم.
وی با اشاره به اینكه این نمایشگاه با استقبال خوبی از جانب بازدیدكنندگان روبه رو شده است، تصریح كرد: مخاطبان علاقه زیادی به این هنر دارند و من هم تلاش می كنم تا مانع فراموشی این هنر شوم. مردم بعد از آشنایی با این هنر و تاریخچه ای كه دارد به آن علاقه مند می شوند و نقاشی پشت شیشه بعنوان یك تكنیك نقاشی برایشان جذاب است.
دبیری در انتها با اشاره به ضعف های آموزشی در حوزه نقاشی پشت شیشه اظهار داشت: من روی نمد هم كار كرده ام و در نهایت هزینه ای كه صرف كردم بیشتر از یك فرش شد در حالیكه ندیدم كه كسی این هنر را پیگیری كند چراكه در نظام آموزشی و دانشكده های ما به هنرهای قدیمی و سنتی كمتر پرداخته می گردد و اگر هم توجهی وجود داشته باشد از جنبه تاریخی یك هنر نیست ازاین رو گاه آموزش ها هم به ساختار این هنر صدمه می زند.
نمایشگاه «پل آبگینه» تا ۲۳ آبان در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان كماسایی شماره ۳۴ برپا است.

1397/08/17
23:03:43
5.0 / 5
5313
تگهای مطلب: زیبایی , مد , نمایش , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری